20 مرکز سما تا پایان امسال احداث می شود

رئیس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد 20 مرکز آموزشگاهی و مدرسه سما تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سید احمد زرهانی درباره اولویت کاری سازمان سما برای سال جدید گفت: «توسعه کارآفرینی و مهارت‌آموزی در مدارس سما و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای، تدوین نظام مدرسه‌داری و سبک مدرسه‌داری نوین در سما که برای این برنامه‌ریزی شده، از اولویت‌های کاری ماست.»

او ادامه داد: «بازخوانی عملکرد آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای، ترسیم سیمای آموزشکده مطلوب از دیگر برنامه‌های سازمان سما در سال آینده است. حرکت بعدی ما توسعه فعالیت‌های کاربنیان در راستای اقتصاد مقاومتی در سما است که برای آن دستورالعمل تدوین کرده‌ایم.»

رئیس سازمان سما از تاسیس شعب جدید آموزشکده‌ها و مدارس سما در مناطق محروم خبر داد و گفت: «این مراکز در مناطقی که آموزشکده‌ها و مدارس سما وجود ندارد تاسیس می‌شود. حداقل 10 مدرسه و 10 آموزشکده در سال آینده احداث می‌شود. این آمادگی وجود دارد که تعداد بیشتری از این مراکز ایجاد شود.»

زرهانی گفت: «شاخه‌های آموزشکده‌ها و مدارس سما در جاهایی ایجاد می‌شود که هیات امنا تصویب کرده باشد. اگر در این مناطق مراکز آموزش عالی نباشد و مردم هم این تقاضا را داشته باشند، مراکز سما ایجاد می‌شود.»

او افزود: «اکنون در بوشهر، همدان، سیستان و بلوچستان و بندرعباس مقدمات کار فراهم شده است. جایی مانند قشم که یک منطقه آزاد و توسعه‌یافته است، مناطق محروم زیاد دارد. دو مجتمع آموزشی را در آنجا بنا خواهیم کرد.»

منبع: آنا

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 743767

وب گردی

وب گردی