جوانان هلال احمری همیار طبیعت می شوند

رئیس سازمان جوانان هلال احمر،گفت: همزمان با روز طبیعت، جوانان هلال‌احمری در قالب طرح های متنوع همیار طبیعت می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سازمان جوانان جمعیت هلال احمر؛ مسعود حبیبی با اشاره به ویژه‌ برنامه‌های روز طبیعت اظهار کرد: خدمات متنوع اعضای سازمان جوانان در سراسر کشور که همزمان با شروع مسافرت‌های نوروزی آغاز شده است، در روزهای پایانی نوروز و روز طبیعت به اوج خود می رسد.
وی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست در روز طبیعت در دستور کار جوانان هلال احمر قرار دارد، افزود: در این راستا طرح «سحاب» با تمرکز بر فرهنگ زیست محیطی با رویکرد اجتماع محور اجرا می‌شود و استفاده بهینه از منابع طبیعی در نقاط استقرار و اجتماع مسافران در مراکز و مجموعه‌های فرهنگی و فراغتی محل اطراق مسافرین نیز در روز طبیعت اجرایی خواهد شد.
رئیس سازمان جوانان هلال احمر با اشاره به اجرای طرح نهضت سبز، بیان کرد: از دیگر اقدامات اعضای جوان در روز طبیعت، توزیع و کاشت نهال خواهد بود، همچنین در زمینه تحقق اهداف بشردوستانه جمعیت و در راستای حمایت از زندگی و سلامت انسان ها، جوانان هلال احمر در روز طبیعت اقدام به توزیع پاکت زباله در میان مسافران و گردشگران در پارک ها؛ بوستان ها، فضاهای سبز و سواحل دریا خواهند کرد.
حبیبی با اشاره به حضور تیم های سحاب در محل های پرتردد، پارک ها، بوستان ها و تفرجگاه ها در روز طبیعت، تصریح کرد: توزیع بروشورهایی امدادی و آموزشی در زمینه حفاظت از محیط زیست توسط تیم های سحاب صورت خواهد گرفت. همچنین پوشش امدادی روز طبیعت نیز توسط تیم های سحاب در این روز انجام خواهد شد.
وی گفت: ارائه هشدارهای ایمنی به مسافران درخصوص مناطق پرخطر و هدایت و راهنمایی آنان جهت استقرار و اطراق در نقاط ایمن و مناسب، همچنین پایش و پیشگیری از وقوع حوادث و ایمن‌سازی اماکن تفریحی از دیگر اقدامات جوانان در قالب تیم‌های سحاب است.
حبیبی اضافه کرد: جوانان هلال احمر در روزهای پایانی نوروز به ویژه 13 فروردین نسبت به انتقال مهارت‌های اولیه امدادی گام برداشته و خدماتی همچون تست فشار خون، توزیع و تحویل کیسه‌های زباله قابل بازیافت به مسافرین را در تفرجگاه‌ها ارائه می‌دهند.
رئیس سازمان جوانان هلال احمر به موضوع فرهنگ‌سازی و رهاسازی ماهیان و آبزیان نوروزی با رعایت ملاحظات ایمنی اشاره کرده و گفت: بازداری از آلودگی و رهاسازی زباله در طبیعت، جنگل‌ها، سواحل، تفرجگاه‌ها و بوستان‌های مسافرپذیر و گردشگری همچنین اماکن فرهنگی مذهبی از دیگر اقداماتی است که جوانان هلال احمر انجام می‌دهند.
حبیبی با اشاره به پاکسازی محیط زیست و تفرجگاه ها توسط اعضای جوان خاطرنشان کرد: پاکسازی جنگل ها و سواحل دریا از دیگر اقداماتی است که توسط اعضای فعال و داوطلب انجام خواهد شد. همچنین خدمات فرهنگی، بهداشتی و زیست محیطی از طریق استقرار پست‌های ثابت در محل مناسب و مراجعه مسافرین و مراجعین علاقه‌مند دریافت خدمات به نحوه مناسب میسر خواهد بود.
وی در پایان با اشاره به اینکه برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع هایی همچون مراقبت از طبیعت و نقاشی چهره در فضای دوستدار کودک و دعوت عموم مردم و مسافران برای پیوستن به پویش ملی نه به تصادفات از دیگر برنامه های روز طبیعت است، از همه هموطنان نیز خواست در روز طبیعت در حفظ محیط زیست کوشا باشند و همکاری لازم را با اعضای سازمان جوانان هلال احمر در این امر داشته باشند.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی

کد خبر: 743774

وب گردی

وب گردی