بشار الجعفری مخالفان را مسئول ناکامی مذاکرات صلح سوریه خواند

«بشار الجعفری» رئیس هیئت نمایندگی دولت سوریه در آخرین دور مذاکرات صلح سوریه در ژنو گفت: مخالفان هنوز پاسخی به پیشنهادهای وی برای حل بحران این کشور، نداده اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز از ژنو، آخرین دور مذاکرات صلح سوریه میان نمایندگان دولت و مخالفان با میانجی گری استفان دی میستورا نماینده سازمان ملل متحد برای حل بحران سوریه، روز گذشته (جمعه) پس از هشت روز در ژنو پایان یافت.
نماینده ارشد دولت سوریه در مذاکرات ژنو، اظهار داشت: هیات نمایندگی دولت سوریه، اسنادی درباره همه جنبه های مذاکرات، انتخابات، قانون اساسی، اصلاحات در دولت و مبارزه با تروریسم، تحویل دی میستورا داده است که مخالفان هنوز به آن پاسخی نداده اند.
الجعفری، هیات مخالفان را به نوجوانانی تشبیه کرد که تصور می کردند که در یک نمایش تلویزیونی ظاهر شده اند و این توهم را داشتند که دولت سوریه به سادگی، کشور را تحویل آنان خواهد داد.
وی افزود: در واقع آنها ابزار دست و مزدور اربابانشان هستند که به نظر می رسد دستوری جز ادامه حمایت از تروریسم و خرابکاری در این دور از مذاکرات، دریافت نکرده اند.
با این حال دی میستورا گفت: هر دو طرف مایل به بازگشت برای برگزاری دور بعدی مذکرات بودند، گرچه بعید می دانم که این مذاکرات فورا به توافق صلح منجر شود.
طرف های حاضر در این مذاکرات، به صورت مستقیم با یکدیگر ملاقات نکردند، بلکه نظرهای خود را از طریق دی میستورا منتقل می کردند.
نصر الحریری نماینده مخالفان سوری نیز مدعی شد که (هیئت) حکومت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در این مذاکرات از بحث درباره انتقال سیاسی خودداری کرده است.
جعفری نیز گفت: تنها مایل است با یک فرد میهن پرست مذاکره کند.
نیکی هالی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه گفته بود که برکناری اسد دیگر در اولویت قرار ندارد.
بحران سوریه در اسفند ماه سال 1389 با تلاش گروه های تروریستی مورد حمایت غرب و برخی کشورهای منطقه به ویژه عربستان، ترکیه و قطر برای سرنگونی دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه آغاز شد.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 743792

وب گردی

وب گردی