آموزش حفاظت از محیط زیست به مسافران نوروزی/ جوانانی که صدای طبیعت را می‌شنو

معاون دانشجویی و جوانان هلال‌احمر با اشاره به اینکه جوانان هلال‌احمری در روزهای پایانی تعطیلات نوروز به ویژه روز طبیعت آموزش حفاظت از محیط زیست را به مسافران ارائه می‌دهند،‌ گفت: در این ایام کیسه‌های زباله نیز در میان گردشگران نوروزی توزیع می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، مسعود آسیما در ارتباط با برنامه‌های سازمان جوانان در روزهای پایانی سال به ویژه روز طبیعت، اظهار کرد: جوانان هلال‌احمر در این روزها علاوه بر مشارکت در اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی که با شعار «بیگدار به جاده نزنیم، ظریف برانیم» اجرایی شد، در قالب تیم‌های گشت سیار نیز که سحاب نامیده می‌شود نیز فعالیت دارند.
وی گفت: تیم‌های سحاب سامانه حرکت‌های امدادی و بشردوستانه بوده که در قالب افرادی به صورت پیاده یا دوچرخه‌سوار و با رویکرد پیشگیری و ایمن‌سازی و کمک به حادثه‌دیدگان اجرایی می‌شود.
معاون دانشجویی و جوانان هلال‌احمر گفت: تیم‌های سحاب در روزهای پایانی تعطیلات به ویژه در روز طبیعت در شلوغ‌ترین و مسافرپذیرترین اماکن و تفرجگاه‌ها حضور یافته و اقدامات لازم را جهت کمک به مردم انجام می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه جوانان هلال‌احمری در پایگاه‌های ثابت کیسه‌های زباله را میان گردشگران نوروزی نیز توزیع می‌کنند، گفت: خدمات فرهنگی و بهداشتی همچنین زیست‌محیطی نیز به مسافران در این ایام ارائه می‌شود.
آسیما با اشاره به اینکه این جوانان صدای طبیعت را می‌شنوند، گفت: آموزش حفاظت از محیط زیست نیز در روز طبیعت از طریق جوانان به مسافران ارائه خواهد شد چرا که هر ساله به دلیل ناآگاهی برخی از مسافران شاهد تخریب طبیعت در روزهای پایانی تعطیلات هستیم.
معاون دانشجویی و جوانان هلال‌احمر با بیان اینکه برخی از افراد تصور می‌کنند که اگر زباله‌ها را در طبیعت بریزند کم کم این زباله جذب خواهد شد، گفت: این زباله‌ها سال‌ها سبب تخریب طبیعت خواهد شد و عوارض جبران‌ناپذیری را برای آیندگان ما به همراه دارد، بنابراین باید همه مسافران و گردشگران نسبت به نریختن زباله توجه داشته باشند.
وی گفت: جوانان هلال‌احمر همچنین هشدارهای ایمنی را به مسافران در مناطق پرخطر داده و مهارت‌های اولیه امدادی را نیز در صورت نیاز به افراد ارائه می‌دهند.

منبع: ایسنا

کد خبر: 743793

وب گردی

وب گردی