فعالیت واحد دهاقان در سال 95؛ از تداوم و گسترش کشت گلخانه‌ای تا ایجاد مزرعه زعفران

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان عملکرد این واحد دانشگاهی در سال گذشته در حوزه های مختلف را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر احمدرضا یلمه ها اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان در سال 95 برای نیل به اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی شده خود در حوزه پژوهش و فناوری با برگزاری بیش از 35 برنامه شامل همایش، مسابقات، سخنرانی‌ها، کارگاه‌های آموزشی، بازدیدهای علمی، شرکت 4 نفر از اعضای هیأت علمی و دانشجویان در کنفرانس‌های بین‌المللی و علمی، اخذ مجوز چاپ فصلنامه «پژوهشنامه نسخه‌شناسی متون نظم و نثر فارسی»، چاپ منظم فصلنامه‌های پژوهشنامه ادبیات تعلیمی و مطالعات جامعه‌شناختی شهر، چاپ اولین شماره فصلنامه «پژوهشنامه نسخه‌شناسی متون نظم و نثر فارسی» آماده‌سازی و چاپ 3 کتاب، تصویب 3 طرح پژوهشی، خاتمه 4 طرح پژوهشی، برگزاری بیش از 7 کارگاه توسط باشگاه پژوهشگران جوان، برگزاری نمایشگاه دائمی دستاوردهای فنی مهندسی و محصولات دانش‌بنیان و ... عملکرد قابل قبولی از خود ارائه کرده است.

وی ادامه داد: در حوزه آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد دهاقان و بهبود وضعیت کادر هیأت علمی، سال گذشته 3 نفر در رشته پرستاری و یک نفر در رشته مهندسی عمران به استخدام واحد در آمدند. 4 نفر از اعضای هیأت علمی از مربی به استادیاری و از استادیاری به دانشیاری ارتقا یافتند، 10 نفر از اعضای هیأت علمی در مقطع دکتری تخصصی بورس واحد شدند و در فراخوان هیأت علمی نیز تقاضای استخدام 12 نفر در رشته پرستاری و رشته‌های دیگر ثبت شد.

رئیس واحد دهاقان در باره فعالیت حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی این واحد در سال گذشته به آنـا گفت: در این حوزه در راستای انجام بهینه خدمات به دانشجویان اقدام به تعمیر و رنگ‌آمیزی خوابگاه‌ها، سلف‌سرویس، آشپزخانه‌ها و آبدارخانه‌ها، برگزاری اردوهای مختلف زیارتی، سیاحتی، ورزشی و ... برای دانشجویان واحد انجام شد.

به گفته یلمه ها از مهم‌ترین فعالیت های حوزه دانشجویی فرهنگی واحد دهاقان می‌توان صدور بیش از 600 گواهی موقت و بیش از 750 دانشنامه در قالب 25 محموله، صدور بیش از 800 تاییدیه تحصیلی و 930 فقره ریزنمرات، انجام امور مشمولان، صدور معافیت تحصیلی و ... را نام برد.

وی از جمله فعالیت های حوزه اداری و مالی و برنامه‌ریزی واحد دهاقان را توسعه و تداوم کشت گلخانه‌ای و ایحاد مزرعه زعفران به مساحت حدود 13 جریب در زمین‌های بایر دانشگاه، راه‌اندازی گلخانه محصولات صیفی به مساحت 6240 مترمربع، کاشت و داشت 600 اصله نهال غیرمثمر در فضای سبز، تجمیع کارگاه‌های فنی، بازنشستگی و بازخرید 7 نفر از کارکنان، برگزاری بیش از 45 دوره و کارگاه و صدور و ارسال فرم هزینه بیمه مازاد درمان به تعداد بیش از 1600 فقره ذکر کرد.

رئیس واحد دهاقان گفت: توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و حرکت در راستای ایجاد درآمدهای غیرشهریه‌ای، صرفه‌جویی و مدیریت بیش از پیش هزینه‌ها، تکریم ارباب رجوع و ارتقای سطح رفاه و رضایت‌مندی کارکنان و استادان، ایجاد و راه‌اندازی مرکز رشد واحدهای فناور، تشکیل هسته‌های فناور، توسعه و تقویت مراکز تحقیقات، برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت، هوشمندسازی سیستم مصرف انرژی، استفاده از سامانه‌های اتوماسیون اداری و حذف مکاتبات کاغذی، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و رفاهی، اعطای تسهیلات به بیش از 80 نفر از پرسنل واحد، اعطای بیش از 1500 فقره وام دانشجویی شامل شهریه، وزارت علوم، ازدواج، مسکن و ... مهمترین فعالیت های حوزه اداری مالی این واحد در سال گذشته بود.

یلمه ها با توجه به فعالیت‌های سال 95 واحد دهاقان در حوزه عمرانی به آنــا گفت: این فعالیت ها شامل تجمیع فضاهای آموزشی کارگاهی و آزمایشگاهی رشته‌های ایمنی صنایع و ساخت و تولید و انتقال تجهیزات ساختمان فعلی ایمنی صنایع به مجموعه کارگاهی و آزمایشگاهی در ضلع جنوبی مجتمع، تغییر کاربری انبار بلااستفاده واحد به کارگاه برق و آزمایشگاه شیمی، تفکیک دو آزمایشگاه مکانیک خاک و تجمیع کارگاه‌های CNC و فیزیک در مجموعه کارگاهی و تغییر کاربری نیمی از ساختمان سلف‌سرویس در طبقه همکف و اول در راستای کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای و جداکردن فضاهای مربوط از فضای دانشگاه و آماده‌سازی پارکینگ است.

به گفته وی، محوطه و فضای داخلی برای استفاده تالار پذیرایی از طریق واگذاری به بخش خصوصی، انجام عملیات آسفالت و محوطه‌سازی در داخل مجتمع با توجه به فضاهای مورد نیاز و استفاده دانشجویان، استادان و کارکنان، تکمیل پروژه‌ میدان رو به روی دانشگاه با مشارکت اداره راه و شهرسازی و شهرداری، عملیات آسفالت لایه زیرین این میدان و جدول‌کاری آن از دیگر فعالیت های عمرانی واحد دهاقان در سال گذشته است.

منبع: آنا

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 743819

وب گردی

وب گردی