اندروید برای اولین‌بار از iOS سبقت می‌گیرد

یک شرکت تحقیقاتی که در حوزه اپلیکیشن‌ها آمارهای تحلیلی ارائه می‌دهد ادعا کرده اپ‌های اندرویدی برای اولین‌بار از نظر فروش از اپلیکیشن‌های iOS پیشی می‌گیرند.

به گزارش ایسکانیوز، این درآمد و فروش شامل فروشگاه‌های اپلیکیشنی مثل آمازون اپ‌استور و سامسونگ گلکسی اپز هم می‌شود. طبق محاسبات، حدود ۴۲ میلیارد دلار از طریق فروشگاه اپلیکیشن گوگل و حدود ۳۶ میلیارد دلار درآمد از طریق سایر فروشگاه‌های اپلیکیشن حاصل خواهد شد.

این رقم یعنی پیش‌بینی شده که امسال درآمد حاصل از فروش اپ‌های اندرویدی به ۷۸ میلیارد دلار برسد که برای اولین‌بار از رقم ۶۰ میلیارد دلار درآمد ناشی از فروش اپ‌های iOS بیشتر شده است.

البته اگر سایر فروشگاه‌های اپلیکیشن را نادیده بگیریم و صرفا فروشگاه اپ گوگل را با اپ استور اپل مقایسه کنیم، فروشگاه اپل هر سال و تا ۵ سال دیگر حدود ۲۰ میلیارد دلار پیش خواهد بود. شرکت تحقیقاتی App Annie که این آمار و ارقام را منتشر کرده معتقد است در ۵ سال آینده شاهد رشد فروش ۱۸ درصدی اپلیکیشن به شکل کلی خواهیم بود. در این میان مناطق آسیا و اقیانوسیه بیشترین تقاضا را برای هر دو نوع اپ متعلق به iOS و اندروید خواهند داشت.

‌منبع: دیجی کالا

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 743829

وب گردی

وب گردی