اتفاقات تلخ و شیرین سال ۹۵ از دید یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی

شهربانو امانی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی

در یک سال شمسی در کشور پهناور ایران اتفاقات تلخ و شیرینی به وقوع پیوست. رحلت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی از اتفاقات بسیار ناگواری بود که علی رغم درگذشت ایشان، آن شوک بر موافقین و چه بر مخالفین به عنوان یکی از ارکان موثر کشور در تاریخ جهان، ایران و انقلاب اسلامی باقی ماند و این فقدان جبران ناپذیر اتفاق تلخ و سختی بود.

از دیگر اتفاقات ناگوار سال 95 می توان به آتشسوزی پلاسکو و شهادت جوانان آتشنشان اشاره کرد که مردم پایان سال را با سختی و یک غم به پایان رساندند.

همچنین در ادامه می توان متاسفانه نام برد از یک جریان فراطی در کشور که آثار مخربی را به جا گذاشته و مشکلات زیادی را برای کشور به وجود آورده است. این جریان با بهره گیری از منابع مالی عمومی و سرمایه های اجتماعی کماکان درب آنها بر همان یک پاشنه می چرخد و با رفتارهای تخریبی تلاششان بر ایجاد یاس و ناامیدی در بستر سیاسی کشور است؛ غافل از این که مردم هوشمند و آگاه ایران در طول تاریخ هر زمان احساس خطر و ضرورت کنند در صحنه مستقیما وارد و کاری می کنند کارستان. این مردم به خوبی خادم و خاطی را از یکدیگر تشخیص و تمیز می دهند.

از اتفاقات شیرین و خوبی که در سال 95 در کشور رخ داد می توان به تشکیل مجلس دهم شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد.

همچنین از دیگر اتفاقات شیرین که می شود در ادامه نام برد خرید ایرباس است. خرید ایرباس در مدت زمان نزدیک به 40 سال نشان از این است که برجام به سرانجام می رسد و به نوعی کشور ایران در افکار عمومی جهانیان بالاخص کشورهای تاثیرگذار در جهان علی رغم تلاشهای بسیار زیادی که رئیس جمهور افراطی و تندروی آمریکا به کار بست موفق شد. رئیس جمهوری ایران آقای روحانی و تیم مذاکره کننده بین المللی در واقع این فرایند بهبود روابط ایران و جامعه جهانی را به خوبی هدایت و مدیریت کردند.

موضوع دیگر از اتفاقات خوب کشور، نزولات آسمانی بود؛ می توانیم بگوییم عنایت خداوند به بهبود هوای ایران زمین است، هر چند سیل هایی پیش آمد و برخی از هموطنان ما آسیب دیدند اما هنگامی که نوع بارش از باران به شکل برف اتفاق می افتد نشان می دهد هنگامی که مردم یک مقدار نسبت به هم مهربان باشند خداوند هم کمک می کنند مانند آن مثل معروف "از تو حرکت از خدا برکت"؛ درواقع بهبود وضعیت محیط زیست در افق آینده با یک همگرایی، هم افزایی و تلاش برای حفظ سرمایه های نسل آینده با حضور مردم را می بینم و فکر میکنم که انشالله سال 96 با کمک همه مردم ایران سال پرخیر و برکتی خواهد بود.

از اتفاقات سیاسی جالب دیگر می شود به تشکیل شورای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اشاره کرد که به عنوان یک جریان سیاسی که بتواند با یک همگرایی "هرچند گفته اند ما اصلاح طلب و اصولگرا نداریم" ولی به نوعی پیشگیری و جلوگیری کنند از به محاق رفتن اصولگرایان شناسنامه دار و شناخته شده کشور که این حرکت مبارک نشانگر استمرار فعالیت سیاسی اجماعی و قانونمند جریان اصولگرا است که به نظرم به نفع سپهر سیاسی کشور است.

کد خبر: 743858

وب گردی

وب گردی