زینعلی:انتخابات ریاست جمهوری بی تاثیر بر بازار مسکن نیست/مسکن همچنان در رکود می ماند

کارشناس بازار مسکن گفت: پیش بینی های انجام شده حاکی از عدم خروج مسکن از رکود در سال جدید است و روند معاملات شبیه به سال 95 است.

عباس زینعلی در گفت و گو با ایسکانیوز با بیان اینکه بازار مسکن در سال 95 از نظر حجم معاملات و نیز صدور پروانه های ساخت و ساز با رکود عمیقی روبرو بود، گفت: بازار مسکن نیز تاکنون چنین رکودی را تجربه نکرده بود و می توان گفت که در تمامی سطح کشور به خصوص شهرهای بزرگ، مسکن به عنوان راکدترین بخش اقتصادی تلقی می شود.

وی به وضعیت شرکت های انبوه سازان اشاره کرد و گفت: براساس بررسی های انجام شده فروش و واگذاری واحد های ساخته شده و در حال ساخت این شرکت ها نزدیک به صفر بوده است، بنابراین از جهت معاملات مسکن، شروع پروانه های ساختمانی جدید و تکمیل واحدهای ساختمانی نیمه تمام می توان گفت بازار بسیار راکدی بود و امیدوار هستیم تا طی سال های آینده شاهد چنین رکودی در این بازار نباشیم.

به گفته زینعلی، پیش بینی های انجام شده حاکی از عدم خروج مسکن از رکود در سال جدید است و روند معاملات شبیه به سال 95 است.

کارشناس بازار مسکن با اشاره به تاثیر انتخابات ریاست جمهوری بر وضعیت بازار مسکن، اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری به کلی بر اقتصاد کشور تاثیرگذار است بنابراین به طور قطع انتخابات بر بازار مسکن و میزان معاملات آن تاثیر می گذارد.

وی خاطرنشان کرد: مسکن طی 5 سال اخیر وارد رکود عمیقی شد و پیش بینی می شود که در حال حاضر این بازار در رکود باقی خواهد ماند.

وی تاثیر دولت یازدهم بر بازار مسکن را اینگونه بیان کرد: با توجه به اینکه دولت کنونی در زمینه ساخت و ساز و ارائه تسهیلات عملکرد خوبی ایفا نکرد بنابراین تاثیری در رونق و بهبود روند معاملات مسکن نداشت، اما در این زمینه که مانع تغییرات قیمت مسکن شد بسیار خوب عمل کرده است.

خبرنگار: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 743956

وب گردی

وب گردی