امیری: جمهوری اسلامی ایران به همه تعهدات بین المللی خود پایبند است

معاون امور مجلس رییس جمهوری با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران به همه تعهدات بین المللی خود پایبند است، گفت: امیدواریم دیگر کشورها هم به تعهدات خود پایبند باشند چرا که برخی کشورها هنوز در راه اجرای برجام سنگ اندازی می کنند.

به گزارش ایسکانیوز، حسینعلی امیری در دیدار ژولت شمین معاون نخست وزیر مجارستان ضمن خیرمقدم به معاون نخست وزیر مجارستان و هیات همراه وی به مشترکات فرهنگی فراوان مردم دو کشور اشاره کرد و اظهارداشت: خوشبختانه با سفر سال گذشته نخست وزیر مجارستان به تهران و همچنین تشکیل نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، چشم انداز و آینده خوبی را برای روابط ایران و مجارستان می بینیم.

وی تصریح کرد: روابط دیپلماتیک ایران و مجارستان سابقه دیرینه دارد و همواره خوب بوده است و نگاه مردم ایران به روابط دو کشور و همچنین به سیاست های دولت آن کشور مثبت است.
معاون امور مجلس رییس جمهوری افزود: جمهوری اسلامی ایران به همه تعهدات بین المللی خود پایبند است و ما امیدواریم که دیگر کشورها هم به تعهدات شان پایبند باشند، چرا که برخی کشورها هنوز در راه اجرای برجام سنگ اندازی می کنند که این گونه عهدشکنی ها مطمئنا به نفع جامعه بین المللی نیست.
امیری یادآور شد: ما انتظار داریم دولت مجارستان هم در سطح ملی و هم در اتحادیه اروپا و هم درسطح بین المللی از نفوذ خود استفاده کند تا تعهدات بین المللی از جمله در قالب برجام بطور کامل اجرایی شود.
وی افزود: ما علاقه مند به گسترش و تعمیق روابط سیاسی، پارلمانی، اقتصادی و فرهنگی خود با مجارستان هستیم و زمینه های فراوانی برای توسعه روابط دو کشور وجود دارد که بخش هایی نظیر نانو، فناوری های زیست محیطی، انرژی های تجدیدپذیر، تجهیزات پزشکی وآزمایشگاهی، گیاهان دارویی، گردشگری و مبادلات علمی و دانشجویی از جمله آنها است.
ژولت شمین معاون نخست وزیر مجارستان نیز در این دیدار گفت: بوداپست اهمیت زیادی برای روابط خود با تهران قائل است و با توجه با تاریخ طولانی روابط دو کشور و ارتباطات خوب فرهنگی و سیاسی، امیدواریم روابط اقتصادی و تجاری ایران و مجارستان نیز گسترش یابد.
وی افزود: دولت مجارستان، دوست جمهوری اسلامی است و ایران همواره می تواند به دوستی و روابط دو کشور اعتماد کند.
ژولت شمین ضمن اعلام مخالفت خود با سیاست تحریم که از سوی برخی کشورهای غربی علیه دیگران و از جمله ایران و روسیه تعقیب می شود، اظهارداشت: ما همواره مخالف تحریم بوده و هستیم و در دوره قبل از برجام هم تلاش می کردیم گفت و گوها و روابط دو کشور تداوم داشته باشد واین سیاست ما در داخل اتحادیه اروپا نیز بوده است.
وی ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور پس از برجام توسعه یابد و در زمینه های اقتصادی، تجاری و بانکی نیز به نقطه مطلوب برسد.
معاون نخست وزیر مجارستان به سفر سال گذشته نخست وزیر این کشور به تهران اشاره کرد و گفت: این سفر که با حضور پنج وزیر دولت مجارستان و حدود 100 نفر از تجار و بازرگانان کشور ما انجام شد، افق های روشنی را برای آینده مناسبات دو کشور ترسیم کرد و ما بی صبرانه منتظر هستیم که آقای روحانی رییس جمهوری و همچنین محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به بوداپست سفر کنند.
ژولت شمین با قدردانی از مهمان نوازی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ما برای سیاست های آقای روحانی برای توسعه روابط با کشورهای مختلف و از جمله مجارستان ارزش و احترام زیادی قائلیم و بوداپست نیز سیاست نگاه به شرق را دنبال می کند که ایران جایگاه ویژه ای در این سیاست دولت مجارستان دارد.
در این دیدار طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران معاونت امور مجلس ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه کشورمان نیز حضور داشتند.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 744059

وب گردی

وب گردی