توسعه تولید مسئله اشتغال را حل می‌کند

نایب رییس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد که تولید داخلی از جنبه‌های مختلفی از جمله قانون کار، تامین اجتماعی و مالیات با مشکل روبرو است و اگر بتوانیم تولید داخلی را توسعه دهیم مشکل اشتغال نیز حل خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ علاء میر محمد صادقی درباره نام‌گذاری سال ۱۳۹۶ از سوی مقام معظم رهبری به نام "اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال‌" گفت: مقام معظم رهبری روی موضوع بسیار مهم و حساسی تاکید کرده‌اند؛ به طوری که اگر مسئله اشتغال اصلاح شود بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین توجه به تولید برای ایجاد اشتغال، صادرات و رفع نیاز جامعه و عدم نیاز به برخی کالاهای‌های وارداتی که می‌توان در داخل تولید شود حائز اهمیت است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تصریح کرد: در ۱۰ سال گذشته شعارهایی که برای هر سال از سوی مقام معظم رهبری تعیین می‌شده اقتصادی بوده است اما امسال از سال‌های گذشته حساس‌تر است و موضوع اقتصاد از اولویت بیشتری برخوردار است.

میر محمد صادقی اضافه کرد: همان طور که آمارها نشان می‌دهد در حال حاضر حدود پنج میلیون بیکار در جامعه داریم و جوانان تحصیل کرده و در شرف ازدواج زیادی هستند که شغل ندارند برای همین اشتغال موضوع بسیار مهمی است که باید آن را حل کرد.

وی افزود: اگر بتوانیم تولید داخلی را توسعه دهیم حتما مسئله اشتغال هم حل می‌شود و هم دولت باید عزم خود را جزم کند تا مشکل تولید داخلی حل شود. امروز ما تولید گرفتاری‌هایی از جهت قانون کار، تامین اجتماعی و همچنین مالیات دارد اگر روی این موارد به صورت دقیق و دلسوزانه توجه شود زمینه تولید بیشتر می‌شود و مردم سرمایه خود را بیشتر صرف تولید می‌کنند.

دریافت کننده: نازنین میرزایی / انتشاردهنده: پورعرب

402/601

کد خبر: 744101

وب گردی

وب گردی