انتقاد دیده بان حقوق بشر از رژیم صهیونیستی

گروه دیده بان حقوق بشر روز دوشنبه رژیم صهیونیستی را به ممانعت از ورود بازرسان خارجی به نوار غزه برای جمع آوری مستنداتی درباره موارد نقض حقوق بشر متهم و اعلام کرد این محدودیت ها در واقع تعهد مقامات این رژیم را برای تحقیق درباره نقض احتمالی حقوق بشر زیر سوال می برد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، گروه دیده بان حقوق بشر روز دوشنبه رژیم صهیونیستی را به ممانعت از ورود بازرسان خارجی به نوار غزه برای جمع آوری مستنداتی درباره موارد نقض حقوق بشر متهم و اعلام کرد این محدودیت ها در واقع تعهد مقامات این رژیم را برای تحقیق درباره نقض احتمالی حقوق بشر زیر سوال می برد.

گروه دیده بان حقوق بشر در گزارشی 47 صفحه ای، رژیم صهیونیستی را به ممانعت " هدفمند " از ورود بازرسان این گروه به غزه از سال 2008 به جز یک مورد استثنا در سال گذشته، متهم کرد.

آسوشیتدپرس از غزه گزارش داد گروه دیده بان حقوق بشر اعلام کرد اعمال محدودیت های اسرائیل، در واقع بر ادعاهای این رژیم مبنی بر این که خودش تحقیقات انجام می دهد و ضرورتی برای ورود کارشناسان گروه دیده بان حقوق بشر در این زمینه وجود ندارد، سایه تردید می افکند.

ساری باشی Sari Bashi مدیر بخش مربوط به فلسطینیان و اسرائیلی ها در گروه دیده بان حقوق بشر در این خصوص گفت اگر اسرائیل می خواهد دادستان دیوان کیفری بین المللی این موضوع را بپذیرد که تحقیقات خود اسرائیل در این زمینه کافی است، نخستین گام خوب این است که اجازه دهد بازرسان دیده بان حقوق بشر به اطلاعات مورد نظرشان دست یابند.

300/306

کد خبر: 744111

وب گردی

وب گردی