افزایش 71 درصدی بازدید از جاذبه های گردشگری استان سمنان

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: میزان بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان سمنان در ایام نوروز امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 71 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسکانیوز از شاهرود مریم سلمانیان افزود: بر اساس آمار جمع آوری شده از بیست و هفتم اسفند ماه سال 95 تا سیزدهم فروردین ماه امسال، 475 هزار و 967 گردشگر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی گردشگری استان سمنان بازدید کرده اند.

وی گفت: در مدت مشابه پارسال، تعداد بازدیدکنندگان از جاذبه‌های گردشگری استان سمنان شامل 278 هزار و 935 نفر بود.

وی با اشاره به افزایش بیش از 25 درصدی بازدید گردشگران خارجی از استان سمنان، گفت: امسال 147 گردشگر خارجی از موزه های استان سمنان بازدید کردند.

سلمانیان افزود: کاروانسرای لاسجرد، مسجد چهل ستون، آرامگاه شیخ علاء الدوله و خانه حشمت اللشکر در سرخه، روستای گردشگری پاده، کاروانسرای دهنمک و امامزاده علی اکبر در آرادان، میدان ارگ، مسجد جامع و مسجد امام در سمنان از جمله نقاط پربازدید گردشگران در ایام نوروز بودند.

وی گفت: منطقه بنه کوه، آب انبار بزرگ و پارک چنگلی گرمسار، مجموعه تاریخی بسطام، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، مجن و آبشار تنگه داستان، چشمه هفت رنگ و فرحزاد و منطقه توران در شاهرود، کاروانسرای میاندشت، آرامگاه ابن یمین فریومدی و منطقه کالپوش در میامی، چشمه علی، مسجد تاریخانه و تپه حصار در دامغان، موزه سنگ و فسیل و عشایری ایل سنگسر در مهدیشهر از جمله نقاط پربازدید استان سمنان از نظر گردشگران نوروزی بودند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه در این ایام 17 هزار و 955 نفر از موزه های استان سمنان بازدید کردند، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش حدود 44 درصدی را نشان می‌دهد.

استان سمنان دارای بیش از یک هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که 718 اثر از این تعداد در فهرست‌آثار ملی به ثبت رسیده است.

منتشرکننده: امین محمودی نیا

کد خبر: 744169

وب گردی

وب گردی