کاهش 54 درصدی فوتی‌های تصادفات نوروزی در جاده‌های یزد

فرمانده پلیس‌راه استان یزد با اشاره به کاهش تخلفات رانندگی در جاده‌های مواصلاتی این استان، از کاهش 54 درصدی آمار فوتی‌ها در تصادفات جاده‌ای این استان در تعطیلات نوروز خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز،سرهنگ«احمد مظفری» با بیان این‌که طرح کنترل نوروزی پلیس راه استان یزد هم‌زمان با سراسر کشور از 25 اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا ساعت 24 امشب 14 فروردین 96 ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره افزایش 15 درصدی تردد در جاده‌های مواصلاتی استان یزد، گفت: بیشترین میزان تردد در جاده‌های استان با 33 درصد افزایش مربوط به روز 13 نوروز است.

فرمانده پلیس راه استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همکاری مطلوب رانندگان و اصحاب رسانه با ناجا در راستای ترویج فرهنگ رعایت فرهنگ ترافیک و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، افزود: در تعطیلات نوروزی امسال آمار فوتی‌های تصادفات جاده ای 54 درصد کاهش یافته است.

سرهنگ مظفری در ادامه شعار امسال ناجا را «پرهیز از خطر، آرامش در سفر» دانست و گفت: تأمین امنیت جانی و مالی مسافران مهمترین رویکرد پلیس راه استان و کشور است.

این مقام مسئول راه‌اندازی گشت‌های محسوس و نامحسوس و ایجاد ایستگاه‌های سیار در 14 نقطه از جاده‌های استان به‌منظور کنترل دقیق عبور و مرور از جمله اقدامات انجام شده از سوی فرماندهی انتظامی استان یزد است.

وی کاهش 54 درصدی تلفات انسانی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته در حوادث جاده‌ای را از دیگر دستاوردهای پلیس راه استان یزد دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در تعطیلات نوروز 96 شاهد کاهش تخلفات جاده‌ای در محدوده این استان بوده‌ایم.

مظفری با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان یزد،‌ یادآور شد: استان یزد به‌علت قرار گرفتن در کانون کریدور ارتباطی شمال به جنوب و شرق و غرب در همه ایام سال به‌ویژه در روزهای تعطیل عید نوروز زیربار حجم قابل توجهی از ترافیک بین استانی است.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 744177

وب گردی

وب گردی