بارش برف در ارتفاعات ۸ استان کشور/ احتمال آبگرفتگی در ۵ استان

سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای از بارش برف در ارتفاعات و نقاط سردسیر 8 استان کشور خبر داد که تهران نیز در لیست این استانها قرار دارد.

به گزارش ایسکانیوز ، سازمان هواشناسی کشور در اخطاریه شماره 7 خود به بارش باران، آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها، مسیلها و لغزندگی جاده‌ها و همچنین بارش برف در مناطق سردسیر شمال غرب و ارتفاعات البرز و شمال شرق اشاره کرد و در ادامه پیش‌بینی خود آورده است:

دوشنبه 14 فروردین ماه سال 96: بارش برف در مناطق سردسیر و مرتفع خراسان شمالی و خراسان رضوی، ارتفاعات البرز در استانهای تهران، البرز، قزوین، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان و آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیلها در برخی نقاط استانهای مرکزی، نیمه شمالی اصفهان، کرمانشاه، غرب همدان و شمال خراسان جنوبی.

روزهای دوشنبه و سه شنبه در پاره‌ای نقاط هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و یزد وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که روز چهارشنبه برشدت باد و گرد و خاک در مناطقی از سیستان و بلوچستان افزوده خواهد شد.

از این رو توصیه می‌شود برای پیشگیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم به عمل آید.

همچنین برای عبور از جاده‌های کوهستانی توصیه می‌شود که عوامل محدود‌کننده مانند بارش برف و لغزندگی جاده، کاهش دید به سبب بارندگی و مه آلود بودن مورد توجه قرار گیرد.

منبع: تسنیم

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 744184

وب گردی

وب گردی