واقعی‌سازی نرخ ارز مهمترین اولویت امسال

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران ضمن برشمردن مهمترین اولویت‌هایی اقتصادی سال ۱۳۹۶ عنوان کرد که دولت در سال جاری باید واقعی‌سازی نرخ ارز را به منظور بهبود شرایط صادرات در اولویت قرار دهد، چراکه به نظر می‌رسد یکسان‌سازی نرخ ارز در شرایط فعلی امکانپذیر نباشد.

به گزارش ایسکانیوز؛ سید رضی حاجی آقا میری گفت: برای سال جاری اگر دولت قصد دارد اقتصاد با تحول همراه شود و به حرکت درآید و موضوع انتخابات را به نوعی تصمیمات اقتصادی دخالت ندهد نیاز است که در درجه اول نرخ ارز را واقعی کند.

وی ادامه داد: نرخ ارز در شرایط فعلی، اقتصاد و به خصوص صادرات را با مشکلاتی مواجه کرده است و دولت برای واقعی سازی نرخ ارز ملاحظاتی را در نظر می‌گیرد اما ضرورت واقعی سازی برای امسال وجود دارد.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران با اشاره به موضوع یکسان سازی نرخ ارز از سوی دولت عنوان کرد: یکسان‌سازی نرخ ارز در جای خود موضوع بسیار مهمی است اما در شرایطی فعلی به نظر می‌رسد یکسان‌سازی نرخ ارز عملی نباشد، چراکه دولت در شرایطی نیست که بتواند این اقدام را انجام دهد.

آقا میری تصریح کرد که در حال حاضر به جای یکسان‌سازی دولت این امکان را دارد که واقعی سازی نرخ ارز را برای بهبود شرایط اقتصادی و صادرات دنبال کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح کرد: در حال حاضر هنوز با موانع بانکی روبرو هستیم و طبیعتا تا زمانی که بانک‌ها با ما تعامل نکنند همواره مشکل خواهیم داشت؛ بنابراین خود این مسئله در برجام یکی از بزرگترین ترمزهایی است که نمی‌گذارد اقتصاد ایران شکوفا شود اما با در نظر گرفتن تمامی این مسائل نسبت به قبل از برجام، ۳۰ درصد در بخش اقتصادی در جهت مثبت گام برداشته‌ایم.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده: پورعرب

402

کد خبر: 744257

وب گردی

وب گردی