ابلاغ بخشنامه مربوط به اقتصاد مقاومتی توسط رئیس دانشگاه آزاد اسلامی/سخت گیری در برخورد با تخلفات آموزشی، اداری و مالی در سال جدید /توجه به استاندارد سازی محصولات دانش بنیان برای صادرات به خارج از کشور

دکتر میرزاده با اشاره به پیشرفت شاخص های دانشگاه آزاد اسلامی در 30 حوزه کاری ، از ابلاغ بخشنامه مربوط به اقتصاد مقاومتی به واحدها و مراکز دانشگاهی در سال جدید خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده امروز در دیدار نوروزی با اعضای هیات رئیسه دانشگاه با تبریک سال نو و گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی و با اشاره به نامگذاری سال ۹۶ از سوی مقام معظم رهبری به سال "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" گفت: امسال فرصت خوبی برای دانشگاه آزاد اسلامی است که همانند سال های گذشته بتواند توانایی های خود در این عرصه و میزان اثربخشی خود را در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان بیش از قبل نشان دهد.
دانشگاه آزاد اسلامی آماده ترین و مجهزترین دانشگاه در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی
وی با ابراز خرسندی از نامگذاری سال جاری به سال "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی آماده ترین و مجهزترین دانشگاه در بین سایر دانشگاه های کشور در زمینه اجرای این فرمان و تحقق اقتصاد مقاومتی است چرا که خوشبختانه ظرف سه سال و نیم گذشته به بحث اقتصاد دانش‌بنیان که زیربنای اقتصاد مقاومتی است توجه جدی شده و تشکیلات این کار در تمامی واحدهای دانشگاه به وجود آمده و نهادینه شده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: امروز تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به این نتیجه رسیده اند که برای اثربخشی بیشتر در تمامی حوزه ها باید به فرآیند تبدیل علم به ثروت توجه کنند چرا که وابستگی دانشگاه به شهریه دانشجویان به خاطر وجود رقبای فراوان و کاهش دانشجو نمی تواند تکیه گاه مناسبی باشد.
دکتر میرزاده ادامه داد: در همین راستا بخشنامه مربوط به اقتصاد مقاومتی به کلیه واحدها و مراکز دانشگاهی ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه خوشبختانه طبق آخرین آمار در حال حاضر ۱۰۹ مرکز رشد، ۱۸ شهرک فناوری آزاد ۱۱۲۰ شرکت دانش بنیان و هسته فناور و بیش از یک هزار و ۱۰۹ محصول دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، گفت: ۷۰ درصد از این موفقیت ها، ظرف سه سال و نیم گذشته به وجود آمده است.
اقتصاد دانش بنیان یکی از اولویت های اصلی در واحدهای دانشگاهی
دکتر میرزاده با تاکید بر اینکه باید در سال جدید تمامی واحدهای دانشگاه فعالیت‌های اقتصاد دانش بنیان به عنوان را به عنوان یکی از اولویت های اصلی دنبال کنند، گفت: تمامی واحدها باید برنامه های خود را در اجرای اقتصاد مقاومتی جهت‌دهی کنند تا هم نیاز داخلی از طریق عرضه محصولات دانش‌بنیان برطرف شود و هم استانداردهای تولید محصولات دانش‌بنیان بالا برود تا بتوانیم این محصولات را صادر کنیم.
وی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان موفق عمل کرده است، گفت: صادرات محصولات دانش بنیان در این دوره بیشتر بوده و این موضوع نشان دهنده توجه دولت به اقتصاد دانش بنیان است.
استاندارد سازی محصولات دانش بنیان دانشگاه برای صادرات به خارج از کشور
دکتر میرزاده با بیان اینکه در طی سه سال و نیم گذشته اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی رشد قابل توجهی داشته است، خاطرنشان کرد: از این رو امروز باید استاندارد سازی برای محصولات دانش بنیان دانشگاه برای صادرات به خارج از کشور مورد توجه جدی تمامی واحدهای دانشگاه قرار گیرد تا از این طریق جایگاه دانشگاه در عرصه های بین المللی نیز ارتقا یابد.
وی با بیان اینکه اولویت ما در دانشگاه آزاد اسلامی توسعه علمی ، پژوهشی و فرهنگی است گفت: اینها جزء وظایف ذاتی هر دانشگاه است و ما برای توسعه استانداردهای آموزشی بایدبرنامه جامع و سیستماتیکی داشته باشیم و به هیچ عنوان نباید در بحث استانداردسازی آموزشی کوتاهی صورت گیرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر لزوم سختگیری در حوزه آموزشی دانشگاه گفت: بیشترین سختگیری در دانشگاه آزاد اسلامی باید در حوزه آموزشی باشد و باید فرآیندها و روش ها در جهت توسعه کیفی آموزش به‌خصوص تحصیلات تکمیلی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه در سال جاری نیز مانند گذشته فرایند جذب اعضای هیئت علمی تمام وقت ادامه پیدا خواهد کرد، گفت بازرسی های آموزشی به صورت ادواری و منظم برای رفع نواقصو پیگیری ها صورت خواهد گرفت.
اختصاص 19 درصد از بودجه دانشگاه به پژوهش
دکتر میرزاده با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی باید در حوزه تولید علم و پژوهش در سال جاری مشارکت خود را افزایش دهد، اظهار داشت: طبق نظر ریاست هیات امنا، دانشگاه در سال جاری برای تشویق پژوهشگران خود اعتبار خوبی در نظر گرفته است و حدود ۱۹ درصد از بودجه دانشگاه صرف پژوهش می شود این آمار در تاریخ بودجه ریزی دانشگاه بی سابقه است.
وی ابراز امیدواری کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بتواند با برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها، میزان فعالیت ها و موفقیت های پژوهشی در دانشگاه را به حداکثر برساند.
سهم دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علمی کشور به ۴۰ درصد خواهد رسید
میرزاده با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ درصد تولید علمی ایران متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است و بر اساس اطلاعات پایگاهESI رتبه این دانشگاه در تولید علمی جهان ۱٥٥ است، گفت، بنا داریم ظرف سه سال آینده رتبه دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علمی جهان را به زیر ۱۰۰ رسانده و سهم این دانشگاه در تولید علمی کشور را به ۴۰ درصد برسانیم.
وی در ادامه با اشاره به تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام گفت:خوشبختانه با تلاش‌های مهندس محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی یک میلیون و ۹۰۰ هزار مترمربع طرح عمرانی نیمه تمام در دانشگاه آزاد اسلامی به اتمام رسیده است و ما بقی آن تا پایان سال ۹۶ به بهره برداری خواهد رسید در واقع در پایان امسال هیچ طرح عمرانی نیمه تمامی با پیشرفت فیزیکی بالای ٥٠ درصد نخواهیم داشت.
میرزاده در ادامه با بیان اینکه در حوزه امور مالی و اداری دانشگاه انتظار انضباط و رعایت مقررات و آیین نامه های دانشگاه آزاد اسلامی را داریم، گفت:همه واحدها باید در امور اداری و مالی منظم و درستکار باشد و باید حسابرسی در امور مالی واحد ها به گونه ای باشد که همه امور شفاف بوده و از شهریه دانشجویان مراقبت و صیانت صورت گیرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: برخورد با تخلفات آموزشی ،اداری و مالی در سال جدید سخت گیرانه تر خواهد بود.
وی در ادامه با تأکید بر لزوم توسعه حوزه پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حوزه پزشکی برای دانشگاه یک اعتبار است و باید برای توسعه این حوزه تلاش های بسیاری صورت گیرد که خوشبختانه زیرساخت‌ها و برنامه‌های لازم برای توسعه این حوزه تصویب شده است.
میرزاده در ادامه با اشاره به توسعه ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خوشبختانه طبق آمار ۷ درصد بودجه عمرانی در حوزه ورزش هزینه می‌شود و این عدد غیر از اعتبار جاری است که برای توسعه ورزش اختصاص داده شده است.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه برنامه ریزی هم برنامه‌های زیادی را اجرا کرده است :گفت در حال حاضر دانشگاه دارای یک برنامه مدون ۱۰ ساله است و تا پایان سال ۱۴۰۴ برنامه‌ها و هدف‌های دانشگاه مشخص شده است.
قدردانی دکتر میرزاده از اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی
دکتر میرزاده در ادامه جلسه ازفعالیت صادقانه، مسئولانه و دلسوزانه کلیه همکاران در هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی اعم از معاونان ومدیران و روسای واحدهای دانشگاهی که تمام تلاش خود در پیش بردن اهداف دانشگاه به کار می گیرند، تشکر و قدردانی کرد.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ معنوی هم پیشرفت های چشمگیری داشته است گفت: در سال گذشته دانشگاه آزاد اسلامی رتبه برتر در اقامه نماز را به خود اختصاص داد و این جای خوشحالی است که روحیه معنوی و دینی روز به روز در حال تقویت است.
میرزاده با بیان اینکه یکی از نخستین شوراهای راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی شورای بانوان فرهیخته بود گفت: امروز ۸۰۰ مدیر در دانشگاه آزاد اسلامی در سطوح مختلف از بانوان هستند و ما سعی کردیم از این ظرفیت حداکثر استفاده را کنیم.
وی خطاب به اعضای هیئت رئیسه و مدیران کل دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در سال جاری تمامی حوزه ها باید با جدیت پیگیر تحقق برنامه‌های مصوب دانشگاه باشد چرا که اگر در صورت تحقق برنامه‌های دانشگاه ، حوزه علمی پژوهشی، فرهنگی و کارآفرینی کشور نیز شکوفا خواهد شد.
وی در پایان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی ملی و متعلق به مردم و نظام است، گفت: وظیفه ما خدمت به مردم است و ما باید در این دانشگاه بتوانیم هماهنگ و همسو با رئیس و اعضای هیات موسس و هیات امنا دانشگاه ، نسبت به تحقق اهداف دانشگاه و بنیانگذار آن گام برداریم تا اثربخشی این دانشگاه در توسعه اقتصادی ،اجتماعی، فرهنگی و علمی کشور را افزایش دهیم.

خبرنگار و منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 744315

وب گردی

وب گردی