38 هزار خانواده بافنده فرش در کشور وجود دارد /ایجاد 96 هزار فرصت شغلی در سال95

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی گفت: در سال 95 حدود 96 هزار فرصت شغلی توسط طرح های اشتغالزایی در کمیته امداد ایجاد شده است.

به گزارش ایسکانیوز، محمد امید معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: از زمانی که مددجویان شناسایی و وارد چرخه کمیته امداد می شوند تمامی فعالیت های آنان به گونه ای طراحی شده که منجر به توانمندسازی خانواده ها شود و این مهارت آموزی ها از طریق سازمان فنی و حرفه ای کشور انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه در بحث صنایع دستی و فرش 600 هزار فرصت شغلی در 500 هزار خانوار ایجاد شده است، افزود: به وسیله طرح های اشتغالزایی کمیته امداد در کل کشور در سال 95 حدود 96 هزار فرصت شغلی ایجاد شده و در سال 94 مبلغ 160 میلیارد تومان تولیدات فرش توسط مددجویان کمیته امداد انجام شده است.

امید با اشاره به اینکه حدود 38 هزار خانواده بافنده فرش در کشور وجود دارد، تصریح کرد: مازاد تولیدات مددجویان توسط مجتمع اقتصادی که در واقع بخش پشتیبان حمایتی است خریداری شده و به بازارهای جهانی عرضه می شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در پایان گفت: 11 درصد کار اشتغال کمیته امداد مربوط به فرش بافی است که 16 تا 18 درصد صنایع دستی کشور را تولید و همچنین از مشاغل ایجاد شده 40 درصد مربوط به طرح های کشاورزی و دامپروری است که حدود 60 درصد گوشت و لبنیات کشور را تولید می کنند.

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 744373

وب گردی

وب گردی