خوش‌قدم: ما به بازیکنانمان ایمان داریم/ خستگی سوپر لیگ و انتخابی دلیل ضعف آنها بود

مربی تیم ملی کاراته بانوان، گفت: کادر فنی به بازیکنانش ایمان دارد چرا که ما می‌دانیم هر چه آنها در توان داشته باشند در مسابقات کشورهای اسلامی به نمایش خواهند گذاشت.

به گزارش ایسکانیوز، سومین مرحله لیگ جهانی کاراته وان سال 2017 که به میزبانی امارات برگزار شد که بانوان کاراته‌ کای کشورمان نیز در این رقابت‌ها حضور داشتند.

سمانه خوش‌قدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، در مورد حضور بانوان کاراته در مسابقات کاراته‌وان دبی، گفت: با توجه به اینکه اردوهای تیم ملی بانوان شروع نشده بود ما تصمیم گرفتیم که کاراته‌کاها در مسابقات کاراته وان حضور پیدا کنند تا پس از آن شرایط آنها را ارزیابی کنیم. برخی از حریفان ما در این مسابقات شرکت کرده بودند و این بهترین فرصت بود تا در این رویداد علاوه بر اینکه نقاط ضعف و قوت ملی‌پوشان خود را شناسایی کنیم، نقاط ضعف و قوت حریفان را نیز آنالیز کردیم.

وی در ادامه،‌ افزود: بچه‌های ما مدام در کوران مسابقات سوپرلیگ بودند و پس از پایان آن بلافاصله در انتخابی تیم ملی شرکت کردند و متأسفانه بدن‌های آنها از لحاظ آمادگی خیلی ایده‌آل نبود. ما 19 اسفند ماه کارمان در سوپرلیگ تمام شد و 21 اسفند انتخابی تیم ملی برگزار شد و مجدداً یک مرحله دیگر 5 فروردین انتخابی داشتیم و 9 فروردین نیز بچه‌ها در مسابقات کاراته‌وان شرکت کردند. به هر حال حضور در چند مرحله مسابقات باعث شد که آنها از لحاظ بدنی خیلی شرایط خوبی نداشته باشند. با تمام این صحبت‌ها ما نقاط ضعف بچه‌ها را می‌شناسیم و ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی که داریم نقاط ضعف آنها رفع خواهد شد. باید به این نکته اشاره کنم که چالاکی خیلی خوب کار کرد و نتیجه خوبی را کسب کرد.

مربی تیم ملی کاراته بانوان در پاسخ به این سؤال که با شرایط فعلی که کاراته‌کاها دارند پیش‌بینی شما در مورد مسابقات کشورهای اسلامی چیست، گفت: من یک مربی هستم و به بازیکنانم ایمان دارم. کادر فنی به بازیکنانش ایمان دارد چرا که ما می‌دانیم هر چه آنها در توان داشته باشند در مسابقات کشورهای اسلامی به نمایش خواهند گذاشت. همه ما هدفمان بالا بردن پرچم سه رنگ کشورمان است و با تمام توان در باکو حضور خواهیم داشت. ما با توجه به حریفانی که در این رقابت‌ها داریم کار بسیار سختی را پیش‌رو خواهیم داشت.

وی در مورد دلیل عدم حضور حمید عباسعلی در مسابقات کاراته‌وان دبی، گفت: متأسفانه عباسعلی آسیب‌دیدگی دارد و با توجه به اینکه او در کوران مسابقات قرار داشت آسیب‌دیدگی او در کاراته‌وان فرانسه تشدید شد و مصدومیت او جدی‌تر شد. ما تصمیم گرفتیم او در این مسابقات حضور نداشته باشد و هر چه زودتر این آسیب‌دیدگی رفع شود. متأسفانه او در بازی‌های کشورهای اسلامی حضور نخواهد داشت اما بسیار امیدواریم که با توجه به روندی که در پیش گرفته در مسابقات قهرمانی آسیا بتواند حضور داشته باشد.

خبرنگار : محمد حمید جعفری - انتشار دهنده:پورعرب

604

کد خبر: 744388

وب گردی

وب گردی