کواکبیان مطرح کرد: انتقاد از کاهش تعداد اعضای شورای شهر تهران

نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه تعداد اعضای شورای شهر باید افزایش پیدا کند گفت: در صورت امکان و با اجازه قانونی پیشنهادات افزایش تعداد اعضای شورای شهر باید در کمیسیون اصلی مطرح شود.

به گزارش ایسکانیوز، مصطفی کواکبیان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 15 فروردین) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده 152 آیین نامه داخلی مجلس گفت: اگر بحث اعاده شده ای از شورای نگهبان در مجلس مطرح شود کمیسیون اصلی باید از سایر کمیسیون های فرعی در آن خصوص نظرخواهی کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در خصوص قانون مربوط به وظایف، تشکیلات و انتخابات شوراهای اسلامی شهر پیشنهاداتی داشتیم اما با توجه به حاضر نبودن برخی از نمایندگان برای شرکت در کنفرانس فلسطین این پیشنهادات مطرح نشد از این رو اگر اجازه دهید این پیشنهادات مجدد مطرح شود.

وی تاکید کرد: 29 اردیبهشت سال گذشته قبل از آغاز به کار مجلس دهم تعداد اعضای شورای شهر کاهش پیدا کرده که در شورای پنجم، شهر تهران 21 نماینده در شورای شهر خواهد داشت این در حالی است که در سال 54 از شهر تهران 45 نفر در انجمن شهر عضو بودند از این رو پیشنهادات ما در راستای افزایش تعداد اعضای شورا بود که در صورت امکان این پیشنهادات را مجدد در کمیسیون اصلی مطرح می کنیم.

در ادامه لاریجانی در پاسخ به تذکر کواکبیان گفت: در صورتی که ایرادات در حدی باشد که شورای نگهبان متعرض شده باشد می توان پیشنهادات را مطرح کرد اما در غیر این صورت طبق قانون نمی توان پیشنهاد جدیدی را عنوان کرد.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 744397

وب گردی

وب گردی