کلوپ های سالمندان تا پایان سال راه اندازی می شود

رئیس اداره سالمندان سازمان بهزیستی کشور از مقدمات تدوین آیین نامه کلوپ های سالمندان خبر داد و گفت: آیین نامه کلوپ های سالمندان تا اردیبهشت ماه تدوین خواهد شد و امید است امسال این کلوپ ها فعالیت خود را آغاز کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، محسن سلمان نژاد افزود: کلوپ های سالمندان مانند مراکز روزانه و شبانه سالمندان باید دارای مجوز و آیین نامه باشند.
وی گفت: تمام فعالیت هایی که بتواند اوقات فراغت سالمندان را پر کند در کلوپ های سالمندان می تواند اجرا شود.
رئیس اداره سالمندان سازمان بهزیستی کشور ، شطرنج را یکی از فعالیت های پرکننده اوقات فراغت سالمندان دانست و گفت: در کلوپ های سالمندان ، اتاق شطرنج در نظر گرفته می شود و فضای این کلوپ ها مانند کافی شاپ با رویکرد فضای سالم طراحی می شود.
سلمان نژاد اظهار داشت: از دست اندرکاران امور سالمندان در استان های کشور خواسته ایم تا نیازمندی ها و علائق سالمندان منطقه خود را شناسایی کند تا از این اطلاعات در طراحی کلوپ ها استفاده شود.
وی افزود: کلوپ های سالمندان می تواند با حداقل امکانات در فضاهایی با متراژ کم نیز راه اندازی شود چراکه هم اکنون بسیاری از سالمندان در فضاهای کوچکی مانند پارکینگ خانه ها دور هم جمع می شوند تا اوقات فراغت خود را با تفریحاتی مانند شطرنج پر کنند.
وی اضافه کرد: بخش خصوصی می تواند سرمایه گذاری خوبی در راه اندازی کلوپ های سالمندان داشته باشد.
جمعیت سالمندان بالای 60 سال در کشور 6 میلیون و 200 هزار نفر، سالمندان بالای 65 سال بیش از چهار میلیون نفر و سالمندان بالای 75 سال بیش از دو میلیون نفر است که در برنامه های بهزیستی، افراد بالای 60 سال ، سالمند محسوب می شوند.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 744426

وب گردی

وب گردی