توجه ویژه به تجاری سازی و تولید انبوه ربات آتش نشان و جراح/ تکیه دانشگاه آزاد بر درآمدهای غیر شهریه ای با توسعه دانش بنیان

مراسم افتتاحیه دوزادهمین مسابقات ربوکاپ آزاد ایران سال 96 با حضور دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علی وطنی، معاون توسعه فناوری،دکتر موسی خانی، رئیس کمیته ملی ربوکاپ جمهوری اسلامی ایران و سفیران تیم های خارجی  در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز،دکتر مرتضی موسی خانی در مراسم افتتاحیه گفت:خوشبختانه امسال در این دوره از مسابقات مقام آوران دانشگاهی از مزایای بنیاد ملی نخبگان بهره مند خواهند شد.
وی در ادامه بیان کرد:امیدواریم بتوانیم در سال اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال به سوی اشتغالزایی و تجاری سازی محصولات پیش برویم و دستاودهای عظیمی را از مسیر اقتصاد دانش بنیان کسب کنیم.
در ادامه مراسم افتتاحیه دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره بحث دانش بنیان در دو دهه اخیر در کشور تصریح کرد:با توجه به تاکیدات و بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه شرکت های دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی در تلاش هستیم تا با گسترش این نوع شرکت ها بتوانیم در امر اشتغال و تولید مشکلات را کاهش دهیم.
رئیس دانشگاه آزاد بیان کرد:در سراسر کشور در خصوص توسعه این قبیل شرکت ها و مراکز رشد جهش فوق العاده ای را داشتیم که با حمایت معاونت علمی و فناوری به رشد چشمگیری دست یافته ایم.
میرزاده با اشاره به اینکه باید در دانشگاه آزاد بر درآمدهای غیر از شهریه ای تکیه کنیم،گفت:در طرح آمایش ده ساله دانشگاه آزاد یکی از اولویت های اصلی توجه به بحث اقتصاد بر مبنای دانش بنیان بوده که بتوان اثر بخشی فراوانی بر علم و ثروت در دانشگاه داشته باشیم.
وی با بیان این مهم که سازمان های دولتی و غیر دولتی در رشد شهرک های فناوری تاثیر بسزایی دارد خاطر نشان کرد:با بهره مندی و همکاری با سازمان های مختلف می توان به استانداردهای جهانی دست یافت تا جایی که زمینه صادرات فراهم شود.
دکتر میرزاده با تاکید بر توجه به ربات آتش نشان و جراح افزود:پژوهشگران جوان کشور باید نسبت به ساخت این دو ربات توجه و علاقه بیشتری نشان دهند.
دکتر علی وطنی،معاون توسعه فناوری در مراسم افتتاحیه بیان کرد:دانش بنیان یکی از محورهای توسعه پایدار است .برای دستیابی به اقتصاد متکی بر منابع خام باید در زمینه دانش بنیان به دانایی برسیم.
معاون توسعه فناوری اظهار داشت:برای رفع نیازهای کشور باید از این فناوری ها حمایت کرد تا بتوانیم آسیب هایی مانند سیل ، زلزله و... را کاهش دهیم.
در پایان مراسم افتتاحیه دکتر موسی خانی به فرهیختگان دانشگاهی از جمله دکتر ثمری،دکتر وطنی،دکتر شمس و... با اهدای تندیس تقدیر و تشکر کرد.

خبرنگار: ناهید سمیعی/انتشار: آخوندی

کد خبر: 744447

وب گردی

وب گردی