فعالان دانش‌بنیان در رسانه ملی حمایت می‌شوند

مشاور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری گفت: بر اساس موافقت میان معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری و سازمان صداو سیما، کالاها و خدمات دانش‌بنیان، اختراعات ثبت شده و کارآفرینان برتر با دریافت تسیلات اضافه پخش تشویقی به منظور معرفی کالا و خدمت خود، حمایت می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز؛ پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان به حمایت سازمان صداوسیما از فعالان دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: رسانه ملی در سال جاری بر اساس سازو کار ویژه‌ حمایت از محصولات دانش‌بنیان، خدمات دانش‌بنیان، اختراعات ثبت شده و کارآفرینان برتر در رسانه ملی تسهیلات ویژه‌ای را ارائه می‌کند.

کرمی، نقش اثرگذار رسانه ملی را در ترویج و فرهنگ‌سازی حمایت از فعالان زیست بوم کارآفرینی و فعالان عرصه اقتصاد دانش‌بنیان یادآور شد وگفت: با توجه به ضرورت حمایت هرچه بیش‌تر از ارائه کنندگان محصولات و خدمات دانش‌بنیان، تولیدکنندگان دانش‌بنیان و صاحبان اختراعات ثبت شده، علاوه بر حمایت‌های موجود از صنایع و خدمات کشور نقش رسانه ملی نیز در ارائه تسهیلات به فعالان این حوزه راه‌گشا و اثرگذار خواهد بود .

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری گفت: بر اساس این تسهیلات محصولات دانش‌بنیان از 200 درصد ، خدمات دانش‌بنیان اختراع‌های ثبت شده و کارآفرینان برتر هریک 30 درصد اضافه‌پخش تشویقی دریافت می‌کنند.

کرمی با تاکید بر خودداری از مراجعه حضوری متقاضیان برای ارائه تقاضای استفاده از این تسهیلات عنوان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی بهره‌مندی از این تسهیلات می‌بایست درخواست خود را به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه کنند.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری افزود: متقاضیان با مراجعه به سامانه امور مؤسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند ضمن جزییات اطلاع از چگونگی بهره‌مندی از این تسهیلات، درخواست خود را ارائه کنند و معاونت علمی و فناوری، پس از بررسی مشخصات و احراز شرایط این شرکت‌ها، مجوز لازم برای بهره‌مندی از این تسهیل را به متقاضی ارائه می‌کند.

همان‌طور که پیش‌تر در خبرها آمده بود با پیگیری‌های معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری و با همکاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، صرفاً کالاها و خدمات دانش بنیان اجرایی می شود که بر اساس ضوابط ابلاغی سازمان صدا و سیما، شرکتهای دانش بنیان برای تبلیغات در رسانه های زیرمجموعه سازمان صداوسیمای جمهوری اسلام ایران از اضافه پخش تشویقی آگهی‌های صداوسیما برای تبلیغات خود بهره‌مند می‌شوند.

دریافت کننده و انتشار دهنده: آخوندی

200

کد خبر: 744481

وب گردی

وب گردی