وزیربهداشت: 6 هزار میلیارد تومان از بدهی بیمه‌ها به سال 96 منتقل شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از مجموع بدهی 12 هزار میلیارد تومانی بیمه‌ها به وزارت بهداشت در سال 95 حدود شش هزار میلیارد تومان در اسفند گذشته پرداخت شد و بیش از شش میلیارد تومان آن به سال 96 منتقل شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، سیدحسن هاشمی با بیان این مطلب افزود: بر اساس قول آقای ربیعی، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در جلسه هیات دولت، بدهی سازمان‌های بیمه‌گر به وزارت بهداشت تا حدود دی سال 95 پرداخت شد و عقب ماندگی بیمه‌ها در پرداخت مطالبات وزارت بهداشت به حدود دی ماه سال 95 رسید.
وی گفت: سازمان تامین اجتماعی حدود دو هزار و 500 میلیارد تومان از مجموع حدود چهار هزار و 500 میلیارد تومان بدهی خود را اواخر اسفند گذشته پرداخت کرد و حدود دو هزار میلیارد تومان از بدهی معوقه این سازمان از سال 95 به سال 96 منتقل شد.
وزیر بهداشت ادامه داد: سازمان بیمه سلامت نیز اواخر سال گذشته حدود چهارهزار میلیارد تومان از مجموع حدود هشت هزار میلیارد تومان بدهی خود را پرداخت و حدود چهار هزار میلیارد تومان آن هنوز باقیمانده است و در مجموع حدود شش هزار میلیارد تومان از بدهی دو سازمان بیمه‌گر اصلی کشور به وزارت بهداشت، از گذشته به سال 96 منتقل شد.
محمد جواد کبیر، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران اواخر سال گذشته گفته بود که این سازمان در مجموع حدود هشت هزار میلیارد تومان به موسسات طرف قرارداد بدهکار بوده است که چهار هزار میلیارد تومان از این میزان بدهی از محل فروش اوراق مشارکت در اواخر سال 95 تسویه شده است
به گفته کبیر، بودجه سازمان بیمه سلامت ایران در سال 96 حدود 10 هزار میلیارد تومان است و سازمان برنامه و بودجه توافق کرده است که تخصیص 110درصدی بدهد به این ترتیب بودجه این سازمان در سال 96 حدود 11هزار میلیارد می‌شود. البته 2 هزار میلیارد نیز منابع داخلی این سازمان است و دو هزار و 700 میلیارد تومان نیز از محل یک درصد ارزش افزوده در اختیار سازمان بیمه سلامت ایران قرار می‌گیرد و در مجموع، بودجه سازمان بیمه سلامت در سال 96 حدود 15 هزار و 700 میلیارد تومان خواهد بود.
بر اساس قانون برنامه توسعه ششم، قرار است سازمان بیمه سلامت ایران در سال 96 از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتقل شود.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 744486

وب گردی

وب گردی