رزمایش توپخانه‌ای کره جنوبی در نزدیکی مرزهای کره شمالی

واحدهای راکت انداز و توپخانه‌ای کره جنوبی امروز (سه شنبه) یک رزمایش جنگی با آتش زنده را برای آمادگی بیشتر رزمی در برابر کره شمالی در نزدیکی مرزهای این کشور برگزار کردند.

به گزارش ایسکانیوز، کره جنوبی تاکید کرده است که با توجه به اخبار مربوط به احتمال آزمایش موشک بالستیک قاره پیما و یا آزمایش ششم هسته ای کره شمالی در حال بالا بردن توان رزمی برای رویارویی با پیونگ یانگ است.
ارتش کره جنوبی رزمایش مذکور را با استفاده از راکت اندازهای پیشرفته چند منظوره «چونمو» در مرزهای شرق و جنوبی با همسایه شمالی خود آغاز کرده است.
یونهاپ کره جنوبی امروز اعلام کرد که راکت اندازهای ۲۳۰ میلمتری این کشور دستکم ۳۶۰ راکت را به مسافتی حدود ۴۰ کیلومتر عمدتا در دریای شرقی و در اطراف آبهای استان «گانگ وون» پرتاب کرده اند.
این راکت اندازها را ارتش از سال ۲۰۱۵ میلادی به خدمت گرفته است اما به ندرت دیده شده که این رزمایش ها با دعوت از رسانه های گروهی در کشور برگزار شود.
این در حالیست که برخی گزارش ها از استفاده ارتش کره جنوبی در رزمایش جنگی امروز خود از راکت اندازهای موسوم به «تاندر» و «هویتزر» که ۱۵۵ میلمتری هستند، حکایت دارد.
همچنین اعلام شده که نیروی دریایی کره جنوبی نیز کشتی های جنگی و قایق های تندرو را برای رزمایش مزبور به خدمت گرفته است.
از سوی دیگر «هان مین کو» وزیر دفاع کره جنوبی نیز به ارتش دستور داده است برای پاسخ قاطع به تحرکات نظامی کره شمالی در آماده باش کامل بسر ببرند.
وی اعلام کرد که با توجه به افزون شدن فشارهای بین المللی بر کره شمالی پیش بینی می شود این کشور در آینده نزدیک دست به تحرک نظامی بزند.
واحدهای راکت انداز و توپخانه کره جنوبی اعلام کرده اند که این رزمایش نوعی آمادگی برای مقابله با اقدامات نظامی احتمالی کره شمالی در دریای شرقی است.
انجام این رزمایش در حالی صورت می گیرد که کره جنوبی همراه با آمریکا و ژاپن روز دوشنبه هفته جاری نیز رزمایش‌های دریایی مشترکی را به هدف پاسخ به تهدیدهای ناشی از زیردریایی های کره شمالی در جنوب شبه جزیره کره برگزار کردند.

منبع: ایرنا

303/300

کد خبر: 744593

وب گردی

وب گردی