155 هزار مددجوی کمیته امداد آموزش‌های پایدار سازی مشاغل را فرا گرفتند

دستیار معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد عنوان کرد:155 هزار نفر از مددجویان مجری طرح های اشتغال، از آموزش پایدارسازی مشاغل در سال 95 بهره مند شده اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از کمیته امداد امام خمینی (ه) ، منوچهر رزمجو، با اشاره به آموزش پایدارسازی با هدف کیفی سازی اشتغال مددجویان، گفت: آموزش پایدارسازی مشاغل در جهت افزایش بهره وری سرمایه گذاری، افزایش کیفیت تولیدات و محصولات، آشنایی مجریان طرح با دانش روز، نحوه استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت‌های منطقه، نحوه بازاریابی و فروش و ارتباط با مشتریان به مددجویان ارائه می شود.
رزمجو با اشاره به اینکه این آموزش ها با حداقل قیمت انجام می شود، افزود: برای این امر از امکانات و ظرفیت تمامی نهادها و دستگاه های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی استفاده شده است که تاکنون حدود 40درصد در حوزه کشاورزی و دامپروری از این خدمات برخوردار بوده اند.
وی در ادامه از ارائه آموزش پایدارسازی به 155 هزار نفر از مددجویان در سال ٩٥ اشاره کرد و گفت: این آموزش ها در پنج رشته کشاورزی و دامپروری، شیلات، صنایع دستی، فعالیت های صنعتی و خدمات ارائه می شود؛ مددجویان ساکن در استان کرمانشاه بیشترین و استان تهران کمترین خدمات را از آموزش های پایدارسازی این نهاد دریافت کرده اند.
وی یادآور شد: دوره آموزشی پایدارسازی مشاغل برای مجریان طرح های دامپروری استان های خراسان رضوی، سمنان و یزد در زمینه دامپروری و نحوه نگهداری، مراقبت و واکسیناسیون در سال ٩٥ برگزار شده است.
تاکنون حدود 40درصد از طرح های اشتغال زایی کمیته امداد در حوزه کشاورزی و دامپروری،10درصد در بخش صنایع دستی ،40درصد خدماتی و 10درصد در صنایع خرد و کوچک برای مددجویان ایجاد شده است.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 744612

وب گردی

وب گردی