تامین اجتماعی می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بدرخشد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: سال ٩٦ به عنوان سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نام گذاری شده و تامین اجتماعی مهمترین سازمانی است که می تواند در تحقق این شعار بدرخشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از از سازمان تامین اجتماعی، سیدتقی نوربخش روز سه شنبه در مراسم دیدار نوروزی با کارکنان تامین اجتماعی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران و کارکنان سازمان تامین اجتماعی و موسسات و شرکت های تابعه در مجتمع نگین غرب تهران برگزار شد، اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی در رونق کسب و کار و رفع موانع تولید می تواند نقش آفرینی کند.
وی ادامه داد: در حوزه اقتصادی نیز بنگاه های اقتصادی تابعه سازمان تامین اجتماعی می توانند نقش اساسی داشته باشند و این شرایط باعث می شود که سازمان تامین اجتماعی با تلاش مضاعف و کار جدی و اصولی در راستای تحقق شعار سال تلاش کند.
نوربخش افزود: مدیران و کارکنان سازمان تامین اجتماعی در سال جدید با عزم راسخ و هماهنگی و همدلی برای انجام تعهدات و تحقق اهداف عالی سازمانی تلاش خواهند کرد.
وی با بیان اینکه سال ٩٥ برای سازمان تامین اجتماعی سالی کلیدی و سرنوشت ساز بود و سختی ها و شیرینی های خود را داشت، تصریح کرد: در سال ٩٥ برنامه ششم توسعه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و با پیگیری های انجام شده و اعلام نظرات تخصصی و کارشناسی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی شاهد بودیم که بسیاری از مواردی که مغایر با الزامات بیمه ای سازمان تامین اجتماعی بود در مراحل بررسی و تصویب و تایید این برنامه حذف شد.
وی ادامه داد: با درایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی برنامه ششم توسعه به نحوی تصویب شد که تهدیدی متوجه سازمان تامین اجتماعی و جامعه بیمه شدگان و بازنشستگان نشود. در برنامه ششم توسعه همچنین برای اولین بار مکانیزم پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی طراحی شد و شرایط مناسبی برای پرداخت بدهی دولت بوجود آمده است که می تواند منجر به ارتقاء خدمات سازمان شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه در بودجه سال ٩٦ کل کشور، پرداخت بخشی از بدهی دولت به تامین اجتماعی لحاظ شده است، گفت: این کار دستاورد ارزشمندی است و در مجموع در سال ٩٥ در حوزه تقنینی دستاوردهای مناسبی را در این سازمان شاهد هستیم.
نوربخش اظهار داشت: در سال ٩٥ دو تعهد اصلی سازمان تامین اجتماعی شامل پرداخت مستمری و تامین هزینه درمان جامعه تحت پوشش به موقع و به نحو مناسبی انجام شد و شرایط خوبی در پرداختی ها و ایفای تعهدات سازمان شاهد بودیم.
وی افزود: در سال ٩٥ در مجموع ٥٢ هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان حق بیمه وصول شده است و تمامی این مبلغ بعلاوه سود حاصل از سرمایه گذاری های سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت مستمری و تامین هزینه درمان بیمه شدگان هزینه شده است.
نوربخش ادامه داد: مقایسه ارقام وصول حق بیمه سازمان تامین اجتماعی با سایر ارگان ها اهمیت و جایگاه ویژه خدمات سازمان تامین اجتماعی را به خوبی نشان می دهد به عنوان مثال در سال گذشته مجموع درآمد نفتی کشور حدود ٦٠ هزار میلیارد تومان بوده است.
محمد حسن زدا، معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی نیز در این مراسم گفت: در سال ٩٥ با تلاش و همت همکاران سازمان توانست مشکلات و محدودیت ها را پشت سر بگذارد و تعهدات سازمان در قبال جامعه تحت پوشش به نحو صحیحی اجرا شده است.
وی اظهار داشت: در اسفند سال گذشته هشت هزار و 400 میلیارد تومان توسط سازمان تامین اجتماعی به ذینفعان این سازمان پرداخت شد و با لطف خدا و تلاش همکاران و مدیران این مبلغ قابل توجه تامین شده است.
زدا افزود: سال ٩٦ را با امید و نشاط بیشتر آغاز می کنیم و امیدواریم با تلاش بیشتر بتوانیم به اهداف عالیه سازمان دست یابیم.
ناهید حیدری، مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران نیز در این مراسم گفت: سال ٩٥ در سازمان تامین اجتماعی کارهای بزرگی انجام شد و با درایت مدیریت عالی سازمان، با وجود محدودیت هایی که در تامین منابع وجود داشت توانستیم هزینه تعهدات سازمان را به خوبی تامین کنیم و امیدواریم در سال ٩٦ نیز روند رو به رشد و موفقیت در سازمان تامین اجتماعی تداوم یابد و بتوانیم خدمات مطلوب تری را به جامعه تحت پوشش ارائه دهیم.
سازمان تامین اجتماعی 42 میلیون بیمه شده دارد.

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 744613

وب گردی

وب گردی