تشخیص افراد مستعد ابتلا به تصلب شرایین با بررسی هورمون تیروئید

متخصصان معتقدند که بالا بودن سطح هورمون تیروئید در دوران میانسالی با خطر فزاینده عارضه سختی سرخرگ‌ها (تصلب شرایین) مرتبط است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، متخصصان برای اولین بار دریافتند وجود سطح بالایی از هورمون تیروئید در بدن افراد میانسال و مسن می‌تواند با افزایش خطر تصلب شرایین در آنان مرتبط باشد. تصلب شرایین عامل اصلی حمله‌های قلبی و سکته مغزی در افراد است.

هر چند در این مطالعه عنوان نشده افزایش هورمون تیروئید به سختی سرخرگ‌ها منجر می‌شود اما بررسی فوق نشان می‌دهد که این عامل می‌تواند در تشخیص افرادی که در معرض فزاینده تصلب شرایین قرار دارند کمک‌کننده باشد.

در این بررسی مشخص شد افراد میانسالی که از سطح بالاتری از هورمون تیروئید به نام تیروکسین آزاد برخوردارند در معرض فزاینده ابتلا به تصلب شرایین هستند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، پزشکان هلندی اظهار داشتند: این اولین مطالعه‌ای است که نشان‌دهنده ارتباط بین عملکرد غده تیروئید و نشانه‌های بالینی و تحت بالینی تصلب شرایین است. یافته‌ها نشان می‌دهد بررسی هورمون تیروئید در تشخیص افرادی که در معرض ابتلا به این عارضه هستند کمک کننده است.

دریافت کننده و انتشار دهنده:نیوشا یعقوبی

700/701

کد خبر: 744643

وب گردی

وب گردی