کشف 40 مار و لاک پشت  در تهران در ایام پیش از نوروز

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران بااشاره به گشت های مستمر محیط زیست در ایام پیش از نوروز گفت: 40 مار و لاک پشت در سطح شهر تهران کشف شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا نقی میرزا کریمی با اشاره به لزوم حفاظت از گونه های جانوری بیان کرد: خوشبختانه دو سال است که با گشت و پایش‌های مستمر محیط زیست در ایام پیش از نوروز، خرید و فروش سمند لرستانی در استان تهران حذف شده است.

وی با بیان اینکه همکاران ما در استان هایی مانند لرستان و بخش هایی از شمال خوزستان که زیستگاه سمندر لرستانی است، برنامه‌های حفاظتی را تشدید کرده‌اند ادامه داد: در استان تهران ماموران محیط زیست از اوایل اسفند ماه گذشته آماده باش بودند تا به تخلفات رسیدگی کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: بیش از دو هزار مار و لاک پشت را طی دو سال گذشته در سطح تهران جمع آوری کردیم، ولی در ایام پیش از نوروز امسال خوشبختانه با توجه به اطلاع رسانی هایی که انجام شده و هشدارهایی که داده شده بود حدود 40 مار و لاک در سطح شهر تهران کشف شد که امیدوارم در سال آینده این تعداد نیز حذف شود.

میرزا کریمی با اشاره به اینکه خانواده ای اقدام به خریدن یک آهو کرده و قصد داشتند که در روز طبیعت از گوشت این آهو استفاده کنند ، گفت: پس از اینکه این خانواده از تخلف بودن این اقدام مطلع شدند، با محیط زیست تماس گرفته و آهو را به ما تحویل دادند. این آهو هم اکنون با نظر کارشناسان حیات وحش سازمان محیط زیست در قرنطینه است و زمانی که شرایط رهاسازی را پیدا کند در محدوده سرخه حصار که زیست آهو است رهاسازی می شود.

منتشر کننده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 744702

وب گردی

وب گردی