استقبال اسلام آباد از پیشنهاد میانجی گری واشنگتن بین هند و پاکستان

روز گذشته و پس از آن که نماینده آمریکا در سازمان ملل پیشنهاد آمادگی واشنگتن برای میانجی گری بین دهلی نو و اسلام آباد را مطرح کرد، سفیر پاکستان در واشنگتن از این پیشنهاد استقبال کرد اما گویا هندی ها با طرح میانجی گری موافق نیستند.

به گزارش ایسکانیوز، رسانه های پاکستان روز چهارشنبه اعلام کردند که خانم 'نیکی هالری' نماینده آمریکا در سازمان ملل به تازگی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته است که دولت ترامپ نگران وضعیت روابط میان پاکستان و هند است و خیلی مایل است راهی برای کاهش تنش میان این دو کشور همسایه پیدا کند.
'اعزاز احمد چودری' سفیر جدید پاکستان در واشنگتن نیز از سخنان این مقام آمریکایی استقبال کرده و گفته است که 'هرگونه نقش مثبتی که آمریکا بتواند در زمینه ایجاد صلح و ثبات در جنوب آسیا ایفا کند، می تواند به نفع منطقه باشد. ما خواستار روابط همسایگی خوب با هند هستیم.'
نماینده آمریکا در سازمان ملل گفته است که دولت ترامپ حاضر است مستقیما در روند مذاکرات میان هند و پاکستان با هدف تسهیل این مذاکرات ایفای نقش کند.
گزارش رسانه های پاکستانی حاکی است که طرف هندی از این پیشنهاد آمریکا استقبال نکرده و معتقد است هند و پاکستان نیاز به میانجی گری طرف ثالث ندارند و تنها راه حل کمک به کاستن تنش های میان دو کشور، ایجاد تغییر در سیاست ها و رفتارهای متقابل است.

منبع: ایرنا

303/300

کد خبر: 744720

وب گردی

وب گردی