"استانبول خاطرات و شهر"  به چاپ چهارم رسید

کتاب "استانبول خاطرات و شهر" نوشته اورحان پاموک و ترجمه شهلا طهماسبی توسط انتشارات نیلوفر به چاپ چهارم رسید.

به گزارش ایسکانیوز، رمان "استانبول خاطرات و شهر" از لحظه‌ای آغاز می‌شود که نویسنده خود را به عنوان من می‌شناسد. از پدر و مادر و خانواده‌اش می‌گوید و در ادامه به کوچه‌های شهر می‌رسد ، جایی که مکان شادی و اندوه نویسنده است.کتابی که نیمی از آن از استانبول می‌گوید و نیم دیگرش روایت زندگی پاموک است تا بیست و دو سالگی‌اش.

روزنامه گاردین در نقدی درباره این کتاب نوشته است: شاهکاری سه وجهی همراه با تشریح جسم و جان شهر. همچنین سن خوزه مرکوری نیوز در باره این کتاب می نویسد: کتاب استانبول، اورحان پاموک، خاطرات و شهر توسط انتشارات نیلوفر منتشر شده است درباره کتاب استانبول، خاطرات و شهر اورحان پاموک: «مجذوب کننده… مشعشع… پاموک، همچون لاورِنس دارِل که با اسکندریه و جیمز جویس که با دوبلین شناخته شده اند، با استانبول شناخته خواهد شد.»

گفتنی است، "اورحان پاموک" نویسنده و رمان‌نویس اهل کشور ترکیه و برندهٔ جایزه نوبل ادبیات سال ۲۰۰۶۶ است. او نخستین ترک‌تباری است که این جایزه را دریافت کرده‌است. پاموک در کشور خود نویسنده‌ای بسیار نامدار است. آثار او پیش از دریافت جایزه نوبل ادبیات به ۴۶ زبان و پس از آن به ۵۶ زبان ترجمه شده‌است.

خبرنگار: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 744739

وب گردی

وب گردی