۲ هزار گردشگر از بزرگ‌ترین موزه خصوصی ایران بازدید کردند

مسئول موزه خصوصی شهرستان بشرویه از بازدید بیش از‌ ۲ هزار گردشگر در ایام نوروزی از بزرگترین موزه خصوصی ایران در بشرویه خبر داد.

به گزارش ایسکا نیوز،حسین اسدی‌مقدم اظهار داشت: در ایام نوروز تعداد 2 هزار و 138 گردشگر از موزه خصوصی بشرویه بازدید کردند.

مسئول موزه خصوصی شهرستان بشرویه گفت: موزه خصوصی بشرویه در خانه قدیمی ملاعبدالله بشرویه با قدمتی 500 ساله دایر است.

وی افزود: اخیراً با همت میراث فرهنگی خانه مجاور موزه که خانه‌ای قدیمی و از دوران پهلوی اول است به این موزه اضافه شده است و زیربنای موزه از 300 متر به 500 متر ارتقا پیدا کرده است که می‌توان گفت بزرگترین موزه خصوصی ایران است.

اسدی‌مقدم بیان کرد: این موزه همانند خانه‌های قدیمی دارای ایوان، مطبخ، اتاق بادگیر و غیره است و اشیا و لوازم در هر قسمت متناسب با مکان قرار گرفته است.

مسئول موزه خصوصی بشرویه اظهار داشت: در این موزه حدود 3 هزار شی وجود دارد که در حال حاضر حدود 1500 شی قدیمی به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: سکه‌ها و زیورآلات، لوازم روشنایی، لوازم کتابت و صحافی، انواع قفل و ادوات جنگی و نیز لوازم آشپزخانه در این موزه موجود است.

اسدی‌مقدم گفت: با تعامل و همکاری با آموزش و پرورش به منظور معرفی موزه در ستاد اسکان و در نظر گرفتن تخفیف برای ورود گردشگران به موزه آمار بازدید در ایام نوروز نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

کد خبر: 744750

وب گردی

وب گردی