انتشارحدود 9 عنوان کتاب تازه توسط نشر ماهی تا نمایشگاه کتاب

نشرماهی تا نمایشگاه کتاب امسال، حدود 9 عنوان کتاب تازه را برای عموم کتاب دوستان و اهالی نشر عرضه خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، این کتاب ها شامل داستان، شعر و رمان های ترجمه و تالیفی هستند.

از جمله کتاب هایی که نشر ماهی قصد دارد در مدت باقی مانده تا نمایشگاه کتاب به چاپ برساند می توان به "تاریخ کودتاهای ایران" نوشته سهراب یزدانی اشاره کرد. این کتاب چهار کودتای ایران از تاریخ مجلس اول تا کودتای 28 مرداد را شامل می شود و هرکدام از این وقایع در این کتاب تحلیل شده است. فصل اول این کتاب، به نظریاتی در خصوص کودتا می پردازد و فصل دوم به تشریح وقایع به توپ بستن مجلس در زمان محمدعلی شاه، کودتای 1299 و کودتای 28 مرداد و در انتهای کتاب به جمع بندی در خصوص آثار و نتایج هر یک از این وقایع می پردازد.

کتاب "به امید دیدار در آن دنیا" رمانی است که چند سال پیش جایزه کنگور فرانسه را کسب کرده است. این کتاب رمانی در مورد سالهای بعد از جنگ جهانی دوم را روایت می کند. این کتاب نوشته پیر لومتر با ترجمه مهستی بحرینی به چاپ خواهد رسید.

کتاب "آقای نویسنده و همکارش" نمایشنامه در رابطه با ماجرای بولگاکف و استالین است. نویسنده این کتاب جان هاج است و توسط مهدی نوری و نازنین دیهیمی ترجمه شده است و موضوع این کتاب در خصوص رابطه استالین با بولگاکف است زیرا در شوروی سابق استالین رابطه سرکوبگرانه ای با هنرمندان و نویسندگان داشت ولی شیفته نمایشنامه بولگاکف شده بود در صورتی که بولگاکف نیز مانند دیگر هنرمندان اجازه کار نداشت. نویسنده این کتاب را براساس وقایع تاریخی آن زمان بازسازی کرده است و کتابی است براساس واقعیت نوشته شده است. ماجرای این کتاب درباره نوشتن نمایشنامه ای توسط بولگاکف به مناسبت شصت سالگی استالین است که هرگز اجرا نشد.

کتاب دیگری که توسط این انتشارات منتشر خواهدشد، کتاب "دکابریست‌ها" اثر لئانید زورین با ترجمه آبتین گلکار است که در 108 صفحه نیز در دست چاپ است.

از کتابهایی که در سال گذشته در نشر ماهی برای اولین بار به چاپ رسیده و در نمایشگاه کتاب امسال عرضه می شوند می توان به کتاب "یک اتفاق مسخره" اثر فئودور داستایوفسکی و ترجمه میترا نظریان و کتاب "داریوش در سایه اسکندر" ترجمه ناهید فروغان اشاره کرد.

کتاب "داریوش در سایه اسکندر" تحلیلی درباره سقوط امپراطوری هخامنشی است. این کتاب توسط پیر بریان نوشته و با ترجمه ناهید فروغان منتشر شده و رویکرد تازه ای به جنگ اسکندر و داریوش سوم دارد. پی‌یر بریان، از برجسته‌ترین پژوهشگران تاریخ باستان، در این اثر به سراغ پادشاهی رفته است که بسیار نام او را شنیده‌ایم اما بسیار کم از او می‌دانیم. او به سراغ داریوش سوم رفته است. بریان با غور در منابع اروپایی، از آثار یونانی و رومی تا جدیدترین پژوهش‌ها، و نیز پژوهش در منابع ایرانی کوشیده است غبار فراموشی را از چهره‌ی واپسین شاه هخامنشی بزداید. این کتاب در 720 صفحه توسط نشر ماهی سال 95 به چاپ رسیده است.

خبرنگار: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 744759

وب گردی

وب گردی