2 کشته و 17 مصدوم تا کنون /آخرین جزئیات زمین لرزه خراسان رضوی

زمین لرزه ای به بزرگای 6 ریشتر در ساعت 10:39 امروز شهرستان فریمان در استان خراسان رضوی را لرزاند ،بر اساس گفته شاهین فتحی معاونت عملیات امداد و نجات این زمین لرزه تا کنون 2 کشته داشته است.

به گزارش ایسکانیوز، این زمین لرزه در ساعت 10.39 امروز حوالی سفید سنگ در عمق 10 کیلومتری زمین به وقوع پیوست. لازم به ذکر است مرکز این زمین لرزه در ۲۴ کیلومتری سفید سنگ ،۳۸ کیلومتری قلندرآباد ، ۴۰ کیلومتری فریمان در استان خراسان رضوی بوده است.همچنین این مرکز این زمین لرزه ۸۱ کیلومتری مشهد و ۳۱۹ کیلومتری بجنورد اعلام شده است.

مرکز لرزه نگاری تا کنون یک پس لرزه با قدرت ٤.٧ ریشتر رابه ثبت رسانده است.

شاهین فتحی معاونت عملیات امداد و نجات نیز از اعزام تیم ارزیاب به شهرستان فریمان خبر داد. وی گفت: آبادی های دارای سکونت تا شعاع ٥ کیلومتر از مرکز زمین لرزه تا کنون ٨ روستا با جمعیت٢٥٣ نفر اعلام شده است.

فتحی افزود:در حال حاضر هماهنگی لازم با فرودگاه جهت اعزام احتمالی نیرو و اقلام زیستی انجام شده است همچنین وضعیت آماده باش استانهای خراسان جنوبی ، سمنان و خراسان شمالی اعلام شده است.

وی افزود: در حال حاضر جلسه اضطراری شورای معاونین سازمان امداد و نجات در محل مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات
تشکیل شده است و مسئولان در حال بررسی شرایط استان خراسان رضوی هستند.

بر اساس گزارش مرکز لرزه نگاری تا ساعت 11:17 صبح امروز میزان پس لرزه ها 9 مورد بوده است که در بازه 3.1 ریشتر تا 4.6 ریشتر به ثبت رسیده است.

دکتر مجتبی احمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی درباره آحرین وضعیت زمین لرزه گفت: خوشبختانه با توجه به تراکم جمعیت در بخش سفید سنگ، مشکل جدی برای منطقه به وجود نیامده است.

وی ادامه داد:بالگرد جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی به همراه تیم واکنش سریع استان در حال گشت زنی و برآورد خسارات احتمالی ناشی از زلزله هستند.

استاندار خراسان رضوی : برخی مناطق بر اثر زلزله تخریب جزیی شد

علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در گفت‌وگویی با شبکه خبر گفت: در حال حاضر بر اساس اطلاعات به دست آمده تخریب جزیی برخی مناطق بر اثر زلزله گزارش شده است. این زلزله در حدود 6 در مقیاس ریشتر در عمق 10 کیلومتری زمین در منطقه سنگ سفید واقع در 40 کیلومتری شمال شرق فریمان در ساعت 10.39 رخ داد.

وی ادامه داد: تاکنون براساس گزارشات به دست آمده این زلزله چند مورد تخریب جزیی در برخی مناطق داشته است. در حال حاضر دانشگاه‌های علوم پزشکی گنباد و مشهد به حالت آماده باش درآمده‌اند.

همچنین شایان فر، مدیرکل بحران خراسان رضوی، نیز در این گفت‌وگو اظهار کرد: در حال حاضر بالگرد هلال احمر به صورت آماده باش در سطح منطقه درآمده و براساس گزارشات به دست آمده یک زخمی در شاهان گرماب داشته‌ایم. گزارش تلفاتی از سنگ سفید و قلندرآباد نداشته‌ایم.

شایان‌فر در مورد اختللات تلفن عنوان کرد: این اختلالات ناشی از حجم بالای مکالمات و ترافیک زیاد شبکه بوده است.

ارتباطات رادیویی و تلفنی در مناطق تحت تاثیر زلزله قطع است

محمدرضا بیدخام مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران از تلاش این شرکت برای بررسی وضعیت ارتباطات در مناطق زلزله‌زده استان خراسان رضوی خبر داد و با اشاره به گزارش‌هایی که درباره اختلال در وضعیت ارتباطی شهرستان فریمان از توابع استان خراسان رضوی پس از زلزله صبح امروز ایجاد شده است، گفت: گزارشی مبنی بر قطع ارتباطات دریافت نشده است و در حال بررسی این موضوع هستیم تا آمار دقیقی از آن به دست بیاید، اما به جهت حجم بالای تماس‌های غیرمنتظره، طبیعی است که اختلال ایجاد شده باشد.

او با بیان اینکه با توجه به زلزله و حجم بالای تماس به این استان ترافیک ارتباطی وجود دارد، اظهار کرد: تعداد مکالمات افزایش پیدا کرده و اختلال موجود به به دلیل این ترافیک بالا طبیعی است و مخابرات هم به دنبال راهکار مناسب برای برطرف کردن این اختلال و بهبود ارتباطات است.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم اعلام کرد که به دلیل وقوع زلزله، هیچ مشکل فنی در برقراری ارتباطات استان خراسان رضوی به وجود نیامده است.

محمدرضا فرنقی‌زاد، مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، درباره پیامدهای زلزله صبح امروز در استان خراسان رضوی و احتمال اختلالات ارتباطی به وجود آمده بر اثر آن، گفت: هیچ مشکل فنی از نظر ارتباطی در این استان وجود ندارد و تنها به دلیل ایجاد ترافیک ارتباطی و تماس‌های مکرر هموطنان در شهرهای زلزله زده، احتمال اختلال وجود دارد.

ارتباطات رادیویی و تلفنی در مناطق مذکور قطع است

اکبرپور معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران اعلام کرد که تمامی تیم‌های امدادی و خدماتی به محل حادثه زمین لرزه در فریمان اعزام شده‌اند، اما در حال حاضر ارتباطات رادیویی و تلفنی در بیشتر مناطقی که تحت تاثیر مستقیم زمین لرزه قرار داشتند، قطع شده است.

اکبرپور در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: به دنبال وقوع زمین لرزه در استان خراسان رضوی تیم‌هایی از فرمانداری، بخشداری، هلال‌احمر و ... به محل اعزام شده و عملیات جست‌وجو و ارزیابی آغاز شده است.

وی درباره تعداد کشته‌ها یا مصدومان احتمالی این زمین لرزه نیز گفت: در اکثر مناطقی که تحت تاثیر مستقیم زلزله قرار داشته، ارتباطات رادیویی قطع شده است و ما در حال حاضر آماری از تعداد جانباختگان یا مصدومان احتمالی این حادثه و همچنین تعداد مصدومان نداریم و البته ممکن است این حادثه خسارات جانی نداشته باشد.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران از شهروندان خواست که درخصوص این حادثه اخبار را از منابع رسمی و مسوولان مرتبط پیگیری کنند.

فتحی:4 روستا در شهرستان سرخس دچار آسیب شده اند

شاهین فتحی معاونت عملیات امداد و نجات با اشاره به آخرین وضعیت مصدومان این زمین لرزه گفت: متاسفانه این زلزله تا کنون یک کشته (از روستای کالوش)و 4 مصدوم بر جای گذاشته است.

شاهین فتحی درباره آخرین زمین لرزه در خراسان رضوی گفت: تا کنون 15 زمین لرزه در منطقه رخ داده است که بزرگترین آن 7.7 ریشتر بوده است.

وی ادامه داد: 4 روستا در شهرستان سرخس شامل چلاته منار،چلاته حاجی کار، خارزار و چارمزار دچار آسیب شده اند.

معاونت عملیات امداد و نجات گفت: در طرح عملیاتی شعب که پیش از این در سازمان امداد و نجات تهیه شده بود؛ کلیه نیازهای امدادی منطقه براورد شده و مشکل خاصی در ارایه خدمات امدادی وجود ندارد.

وی افزود: در حال حاضر جلسه مدیریت بحران سازمان امداد ونجات با حضور دبیرکل و رییس سازمان امداد و نجات و ارتباط ویدیویی با رییس جمعیت هلال احمر در حال برگزاری است.

مدارس سفیدسنگ و فریمان در نوبت عصر چهارشنبه تعطیل اعلام شد

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اعلام کرد: به دنبال وقوع زلزله 6 ریشتری و پس لرزه های مکرر آن مدارس شهرهای سفیدسنگ و فریمان در نوبت عصر چهارشنبه، 16 فروردین ماه تعطیل است.

محمدرضا فرهادی نیا در این باره گفت: در نخستین دقایق وقوع زلزله در پی تماس مدیرکل آموزش و پرورش استان با رئیس آموزش و پرورش شهرستان فریمان وی به منطقه کانون زلزله در سفیدسنگ اعزام شد.
وی بیان کرد: در پی هماهنگی با فرمانداری فریمان و بر اساس تصمیم شورای آموزش و پرورش شهرستان، مدارس شهرستان های فریمان و منطقه سفیدسنگ در نوبت عصر امروز تعطیل اعلام شده است.

ضیایی:اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق امن برای ارامش بیشتر مردم ایجاد می شود

دکتر امیر محسن ضیایی با اشاره به آخرین وضعیت زمین لرزه در استان خراسان رضوی و آمادگی سازمان هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر امادگی کامل را در پاسخگویی به زلزله اخیر را دارد در این زمینه میتوان به حضور نیروهای امدادی اشاره کرد که واکنش سریع آن هانشانی از توان این جمعیت در پاسخگویی مناسب به این حادثه بود.
وی ادامه داد: اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق امن حول منطقه حادثه دیده ، برای ارامش بیشتر مردم ایجاد می شود.

کولیوند:تعداد مصدومان به 6 نفر رسید/تا کنون 15 آمبولانس و 5 اتوبوس آمبولانس به محل حادثه زلزله اعزام شده است

پیر حسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور با اشاره به آخرین جزئیات مصدومان حادثه زمین لرزه در خراسان رضوی گفت: تا کنون 15 آمبولانس و 5 اتوبوس آمبولانس به محل حادثه زلزله اعزام شده است همچنین تمامی بیمارستان های تحت پوشش به صورت اماده باش هستند.

وی ادامه داد: بر اساس برآوردها روستای دوبرقلعه بیش از 80 درصد آسیب دیده اند و تاکنون 11 زمین لرزه در منطقه وقوع پیوسته است.

سرپرست اورژانس کشور با اشاره به آخرین وضعیت مصدومان گفت:در حال حاضر ٦مصدوم در بیمارستان سجاد تربت جام از روستاهای محمود آباد، موسی آباد هستند همچنین یک مصدوم نیز بیمارستان حضرت زهرا فرمیان بستری است.

وی افزود:همچنین اورژانس مشهد گناباد تربت حیدریه بصورت آماده باش هستند و بالگرد و آمبولانس های اورژانس در حال بررسی در مناطق زلزله زده هستند.

2 کشته و 4 مصدوم درزلزله خراسان رضوی/ وقوع 31 پس لرزه تا کنون

شاهین فتحی معاونت عملیات امداد و نجات با اشاره به آخرین وضعیت مصدومان حادثه زمین لرزه گفت: زمین لرزه خراسان رضوی تا کنون 4 مصدوم و 2 فوتی داشته است.

وی ادامه داد: این زمین لرزه تا کنون 31 پس لرزه داشته است که بزرگترین آن 4.9 ریشتر اعلام شده است.

کولیوند:تعداد مصدومان تا کنون به 17نفر رسیده است/اسامی مصدومان حادثه

دکتر پیر حسین کولیوند با اشاره به آخرین وضعیت مصدومان حادثه گفت: تعداد مصدومان حادثه زمین لرزه در استان خراسان رضوی تا کنون به 11 نفر رسیده است.

وی با اشاره به وضعیت مصدومان و محل بستری آنان افزود: مصدومان این حادثه سعید عزیزی ، فاطمه دیباک، لیلا میهن پناه، محمد سیاوش و نازنین منصوری و آمنه فکری در بیمارستان سجادیه تربت جام و خانم براتی در بیمارستان فریمان بستری هستند همچنین ملیحه ناظم تقوی و علی شفا سلمانی در حال انتقالبه بیمارستان فریمان هستند.
سرپرست اورژانس کشور گفت: اسامی سایر مصدومان علی سلمانی، محمد سلمانی،شفا سلمانی،وحید پور محمدیار،نرگس سالاری و
گل سالاری است متاسفانه نسا محمد پور در حادثه زمین لرزه جان باخته است.

جزئیات جراحات وارده بر مصدومان این حادثه به شرح زیر است که توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور اعلام شده است:

ردیف

نام و نام خانوادگی

سن

جنسیت

محل حادثه

نوع جراحت

بیمارستان

تحت نظر اورژانس

بستری در بخش تخصصی

بستری در ICU

فوت

درمان سرپایی

توضیحات

1

سعید عزیزی

29

فریمان سنگ سفید

تروما

سجادیه تربت جام

*

2

فاطمه دیباک

30

فریمان سنگ سفید

تروما

سجادیه تربت جام

*

3

لیلا مهین پناه

23

فریمان سنگ سفید

سجادیه تربت جام

*

4

محمد سیاوش

30

فریمان سنگ سفید

متاکارپ

سجادیه تربت جام

*

5

نوشین منصوری

29

فریمان سنگ سفید

تروما پا

سجادیه تربت جام

*

6

آمنه فکری

32

فریمان سنگ سفید

جراحت

سجادیه تربت جام

*

7

خانم براقی

35

فریمان سنگ سفید

تروما

فریمان

*

8

ملیحه ناظم تقوا

44

فریمان سنگ سفید

تروما

فریمان

*

9

علی شفا سلمانی

72

فریمان سنگ سفید

تروما

فریمان

*

10

نسا محمدپور

60

دوقلعه براشک

فوتی

11

علی سلمانی

1

دوقلعه براشک

تروما

فریمان

*

12

محمد سلمانی

1

دوقلعه براشک

تروما

فریمان

*

13

شفا سلمانی

74

دوقلعه براشک

تروما

فریمان

*

14

وحید پور محمدیار

26

دوقلعه براشک

تروما

فریمان

*

15

نرگس سلمانی

24

دوقلعه براشک

تروما

فریمان

*

16

گلشا سالاری

70

دوقلعه براشک

تروما

فریمان

*

بر اساس اعلام روابط عمومی اورژانس کشور تا کنون از نام و جزئیات مصدوم هفدهم این حادثه اطلاعاتی در دست نیست.

اسکان ضروری 60 خانوار و 160 نفر در روستای کلاته حاج علی و رضویه/تا کنون 61 پس لرزه به وقوع پیوسته است
شاهین فتحی معاونت عملیات امداد و نجات به تشریح آخرین وضعیت امدادرسانی به مصدومان زلزله خراسان رضوی پرداخت و گفت: در حال حاضر تعداد پس لرزه ها به 61 مورد رسیده است همچنین این زمین لرزه تا کنون 17 مصدوم و 2 فوتی داشته است.

وی ادامه داد: ماموران سازمان امداد و نجات موفق به اسکان ضروری ٦٠ خانوار در روستای کلاته حاج علی و ١٦٠ نفر در ٨ روستا رضویه شدند.

دبیرکل هلال‌احمر و رئیس سازمان امدادونجات در مناطق زلزله زده حضور یافتند

دقایقی پیش دبیرکل جمعیت هلال‌احمر به همراه رئیس سازمان امدادونجات و به منظور بررسی و ارزیابی خسارات احتمالی در مناطق زلزله زده حضور یافتند.

مصطفی محمدیون، دبیرکل جمعیت هلال احمر و مرتضی سلیمی رئیس سازمان امدادونجات با حضور در خراسان رضوی پس از دیدار با علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی و همچنین احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی و ارزیابی خسارات احتمالی از زلزله امروز صبح خراسان رضوی به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

این خبر به روز رسانی می شود

خبرنگار و انتشار دهنده:نیوشا یعقوبی

701701

کد خبر: 744794

وب گردی

وب گردی