رحیمی: برگزاری مذاکرات آستانه در تهران نشانه نگاه راهبردی و طرح‌های سیاسی برای حل بحران سوریه است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری نشستی درباره سوریه که قرار است در تهران برگزار شود گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به سوریه موضعی روشن و شفاف است ضمن آنکه ایران همیشه از محور مقاومت و مردم سوریه حمایت می کند.

علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز درباره برگزاری دور چهارم نشست آستانه که طبق توافقات انجام شده قرار است تا اواخر فروردین ماه امسال در تهران برگزار شود گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به سوریه موضعی روشن و شفاف است به طوری که معتقدیم هیچ سیاست خارجی نباید در خصوص مسایل کشورها اعمال نفوذ یا دخالت کندو باید اصول و چهارچوب هرکشوری به صلاحدید خود مردم همان کشور اتخاذ شود.

وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه از محور مقاومت و هم از مردم سوریه حمایت می کند ضمن آنکه موضع رسمی که ایران در قبال سوریه دارد حفظ تمامیت ارضی این کشور است و معتقد هستیم که انتخاب رییس جمهور باید توسط مردم صورت گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما با هرگونه دخالت های بی جا که خارج از سوریه هستند در خصوص سیاسیهای داخلی این کشور اعمال نظر می کنند مخالفیم و هرگونه دخالتی بر این مبنا را محکوم می کنیم.

عضو فراکسیون امید در ادامه تفاوت برگزاری نشست آستانه با دیگر مذاکرات قبلی را وجود نگاه راهبردی و طرح‌های سیاسی عنوان کرد و افزود: قاعدتا دیگر راه‌حل‌های نظامی در حل بحران سوریه تاثیرگذار نیست لذا این مذاکرات در حوزه مسائل سیاسی برای برون رفت از موضع فعلی و برگشت اوضاع عادی به کشور سوریه است.

وی تصریح کرد: در برگزاری اجلاس آستانه نگاه ها این است که در نشست های میانجی گری که برگزار می شود باید کشورهای تاثیر گذار منطقه حضور داشته باشند که بتوان به یک اجماع قابل قبول و قانونی رسید.

رحیمی در پایان عنوان کرد: در مذاکرات آستانه تلاش کشورها بر این بود که حداکثر طرف های درگیر و موثر در بحران سوریه حضور داشته باشند تا یک نتیجه محوری و پایدار اخذ شود.

گفتنی است در پی توافقی که در نشست آستانه 3 که در اواخر اسفند ماه 95 در قزاقستان برگزار شد، قرار شد نشست کارشناسی روند آستانه در تاریخ 29 و 30 فروردین ماه در تهران برگزار شود.

خبرنگار:علی درخشان/تایید:فاطمه سرلک

کد خبر: 744818

وب گردی

وب گردی