نقشه پراکندگی زباله های اقیانوس منتشر شد

با وجود اطلاعات زیادی که در مورد خطر افزایش زباله‌های اقیانوسی بر محیط زیست وجود دارد اما بسیاری از افراد از عواقب آن مطلع نیستند به همین دلیل دانشمندان موسسه آلفرد وگنر( Alfred Wegener) با رسم نمودار و نقشه این بحران را برای عموم به نمایش گذاشته‌اند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دانشمندان موسسه AWI 1237 افزایش زباله های اقیانوسی را بر روی نقشه پیاده و خطرات ناشی از آن را بر روی 1249 گونه موجودات دریایی مشخص کردند.

محققان برای درک بهتر عمومی، نتایج تحقیقات خود را بر روی دو نقشه پیاده کردند. یکی از نقشه‌ها ترکیبی از 591 تحقیق منتشر شده در مورد پراکندگی زباله‌های اقیانوسی و نقشه دوم 751 تحقیق در مورد تاثیر این آلودگی بر حیات‌وحش را نمایش می‌دهد. بر اساس اطلاعات این پایگاه داده 34 درصد زباله‌ها در اعماق اقیانوس فرو رفته‌اند، 31 درصد زباله‌ها به صورت توده و 30 درصد آنها در ماسه‌ها جمع شده‌اند.

دانشمندان این موسسه دریافتند در 10 سال میزان زباله‌های اقیانوس منجمد شمالی 20 برابر افزایش یافته و این زباله‌ها شامل بدترین نوع زباله‌ همچون شیشه و پلاستیک است.

در این پایگاه داده اطلاعاتی برای آگاهی عموم وجود دارد و ورود زباله‌های پلاستیکی به چرخه غذایی انواع پلانکتون‌ها و موجودات تک‌سلولی آبزی را از سال‌ 1980 به بعد مشخص کرده است.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی

204/201

کد خبر: 744832

وب گردی

وب گردی