4 روستا در شهرستان سرخس دچار آسیب شده اند

معاونت عملیات امداد و نجات  گفت:4 روستا در شهرستان سرخس شامل چلاته منار،چلاته حاجی کار، خارزار و چارمزار دچار آسیب شده اند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، شاهین فتحی درباره آخرین زمین لرزه در خراسان رضوی گفت: تا کنون 15 زمین لرزه در منطقه رخ داده است که بزرگترین آن 7.7 ریشتر بوده است.

وی ادامه داد: 4 روستا در شهرستان سرخس شامل چلاته منار،چلاته حاجی کار، خارزار و چارمزار دچار آسیب شده اند.

معاونت عملیات امداد و نجات گفت: در طرح عملیاتی شعب که پیش از این در سازمان امداد و نجات تهیه شده بود؛ کلیه نیازهای امدادی منطقه براورد شده و مشکل خاصی در ارایه خدمات امدادی وجود ندارد.

وی افزود: در حال حاضر جلسه مدیریت بحران سازمان امداد ونجات با حضور دبیرکل و رییس سازمان امداد و نجات و ارتباط ویدیویی با رییس جمعیت هلال احمر در حال برگزاری است.

فتحی در پایان از مردم خواست تا از حضور در منطقه آسیب دیده خودداری کنند و خبرها رو از منابع رسمی دریافت کرده و از تماس بی مورد با مناطق آسیب دیده خودداری کنند.

لازم به ذکر است زلزله‌ای با شدت شش ریشتر ساعت 10 و 40 دقیقه پیش از ظهر چهارشنبه بخش‌هایی از چند شهرستان خراسان‌رضوی را در مرکز و شرق این استان لرزاند.
به گزارش موسسه ژئوفیزیک کانون این زمین لرزه عمق 10 کیلومتری زمین در شهر سفیدسنگ از توابع بخش قلندرآباد شهرستان فریمان در 100 کیلومتری جنوب مشهد بود.
این زمین لرزه در مشهد نیز کاملا محسوس بود؛ بنا به گزارش برخی منابع شبکه تلفن برخی مناطق به دنبال این زمین لرزه دچار اختلال شده است.
مشخصات جغرافیایی این زلزله عرض 60،23 و طول 35،83ثبت شده است.
مرکز لرزه نگاری اعلام کرده پس از زلزله 6 ریشتری، چند پس لرزه نیز با قدرت 3 تا 4،7 ریشتری سفید سنگ را لرزانده است.

دریافت کننده و انتشار دهنده:نیوشا یعقوبی

701701

کد خبر: 744857

وب گردی

وب گردی