ارتباطات رادیویی و تلفنی در مناطق  تحت تاثیر زلزله  قطع است

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران از تلاش این شرکت برای بررسی وضعیت ارتباطات در مناطق  زلزله‌زده استان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز محمدرضا بیدخام با اشاره به گزارش‌هایی که درباره اختلال در وضعیت ارتباطی شهرستان فریمان از توابع استان خراسان رضوی پس از زلزله صبح امروز ایجاد شده است، گفت: گزارشی مبنی بر قطع ارتباطات دریافت نشده است و در حال بررسی این موضوع هستیم تا آمار دقیقی از آن به دست بیاید، اما به جهت حجم بالای تماس‌های غیرمنتظره، طبیعی است که اختلال ایجاد شده باشد.

او با بیان اینکه با توجه به زلزله و حجم بالای تماس به این استان ترافیک ارتباطی وجود دارد، اظهار کرد: تعداد مکالمات افزایش پیدا کرده و اختلال موجود به به دلیل این ترافیک بالا طبیعی است و مخابرات هم به دنبال راهکار مناسب برای برطرف کردن این اختلال و بهبود ارتباطات است.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم اعلام کرد که به دلیل وقوع زلزله، هیچ مشکل فنی در برقراری ارتباطات استان خراسان رضوی به وجود نیامده است.

محمدرضا فرنقی‌زاد، مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، درباره پیامدهای زلزله صبح امروز در استان خراسان رضوی و احتمال اختلالات ارتباطی به وجود آمده بر اثر آن، گفت: هیچ مشکل فنی از نظر ارتباطی در این استان وجود ندارد و تنها به دلیل ایجاد ترافیک ارتباطی و تماس‌های مکرر هموطنان در شهرهای زلزله زده، احتمال اختلال وجود دارد.

ارتباطات رادیویی و تلفنی در مناطق مذکور قطع است

اکبرپور معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران اعلام کرد که تمامی تیم‌های امدادی و خدماتی به محل حادثه زمین لرزه در فریمان اعزام شده‌اند، اما در حال حاضر ارتباطات رادیویی و تلفنی در بیشتر مناطقی که تحت تاثیر مستقیم زمین لرزه قرار داشتند، قطع شده است.

اکبرپور در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: به دنبال وقوع زمین لرزه در استان خراسان رضوی تیم‌هایی از فرمانداری، بخشداری، هلال‌احمر و ... به محل اعزام شده و عملیات جست‌وجو و ارزیابی آغاز شده است.

وی درباره تعداد کشته‌ها یا مصدومان احتمالی این زمین لرزه نیز گفت: در اکثر مناطقی که تحت تاثیر مستقیم زلزله قرار داشته، ارتباطات رادیویی قطع شده است و ما در حال حاضر آماری از تعداد جانباختگان یا مصدومان احتمالی این حادثه و همچنین تعداد مصدومان نداریم و البته ممکن است این حادثه خسارات جانی نداشته باشد.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران از شهروندان خواست که درخصوص این حادثه اخبار را از منابع رسمی و مسوولان مرتبط پیگیری کنند.

منبع : ایسنا

منتشر کننده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 744863

وب گردی

وب گردی