بیش از ١٠٠ میلیارد تومان محکومیت برای واحدهای متخلف در طرح نوروزی تعزیرات/تشکیل ٥٨ هزار فقره پرونده

رئیس ستاد طرح نظارت نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی درباره گزارش عملکرد طرح نظارت نوروزی این سازمان در شعب سیار و ثابت، گفت: در بازه زمانی ٢٨ بهمن95 تا 15 فروردین 96، ٥٨ هزار و ٣٨٣ فقره پرونده تشکیل و بیش از ١٠٠ میلیارد تومان میزان محکومیت واحدهای متخلف است.

به گزارش ایسکانیوز، محمد حسن سرابیان روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه درباره عملکرد طرح نظارت نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی، افزود: سازمان تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی به پرونده های تشکیل شده در دستگاههای نظارتی است و در عین حال طبق ماده ١٩ آئین نامه این سازمان می تواند نسبت به راه اندازی گشت های مشترک با سازمان های نظارتی اقدام کند.
وی ادامه داد: طرح نظارت نوروزی با تاکید وزیر دادگستری و سرپرست سازمان تعزیرات که هر سال از ١٥ اسفند شروع می شد، امسال ١٧ روز زودتر آغاز شد.
رئیس ستاد طرح نظارت نوروزی تعزیرات اظهار کرد:٥ هزار و ٨٣٩ تیم گشت، ١٧ هزار و ٧٧٧ مورد بازرسی در گشت های مشترک در سراسر کشور انجام داده اند.
وی گفت: تعداد ١٠ هزار و ٣٤٣ فقره پرونده در شعب سیار تشکیل و رسیدگی شده است.

بیشترین تخلف در تهران و کمترین تخلف در خراسان جنوبی
سرابیان با بیان اینکه بیشترین تخلف مربوط به گرانفروشی بوده است، افزود: استان تهران با تشکیل بیش از ١٢ هزار فقره پرونده بیشترین میزان تخلف و استان خراسان جنوبی کمترین تخلف را داشته است.

مشکلات بازار پرتقال
رئیس ستاد طرح نظارت نوروزی تعزیرات با اشاره به مشکلات بازار مرکبات، گفت: دولت و ستاد تنظیم بازار در این زمینه ورود کرده و تدبیرهایی داشتند و قرار شد تا پرتقال وارداتی مبلغ 3هزار و 900 تومان به فروش برسد اما در بازارهای مختلف دیده شد که این رقم مصوب رعایت نمی شود.
وی افزود : گشت های مشترک تعزیرات در طرح نظارت نوروزی علاوه بر برخورد با متخلفان در محل تخلف، به دستور رئیس شعبه سیار، پرتقال ها با قیمت دولتی به فروش رسید.
رییس ستاد طرح نظارتی نوروزی گفت:گشت های سازمان تعزیرات حکومتی ادامه دارد و در صورت رویت تخلف،پرونده تشکیل و رسیدگی می شود.
سرابیان به واحدهای متخلف هشدار داد که اگر فروشندگان، پرتقال های وارداتی را بیش از قیمت مصوب به فروش برسانند،برخورد جدی خواهد شد چرا که دولت بابت این محصول سوبسید پرداخت کرده است.
به گزارش ایرنا، طرح نظارت نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی با هدف حفظ تعادل و آرامش بازار، پیشگیری از وقوع تخلف و افزایش رضایتمندی مردم، از ٢٨ بهمن ماه 95 تا ١٥ فروردین ماه ٩٦ در سراسر کشور انجام شد.
پوشاک و البسه، شرکت های مسافرتی و آژانس ها و فروش بلیت های مسافربری قطار، هواپیما، اتوبوس و تمام پایانه های مسافربری درون شهری و برون شهری از جمله اولویت های گشت های تعزیرات در نوروز بود.
‏‎همچنین فروشگاه های مواد پروتئینی و غذایی، رستوران ها، آجیل و خشکبار، قنادی و شیرینی فروشی ها، آرایشگاه های زنانه و مردانه ، مواد آرایشی و بهداشتی و دارویی ، هر گونه قاچاق کالا و ارز، مراکز اسکان و پذیرایی و اقامتی از جمله هتل ها ، اماکن تاریخی و تفریحی و فرهنگی، نمایشگاه های بهاره ، میدان های میوه و تره بار ، جایگاه های سوخت و مراکز بهداشتی و درمانی از دیگر موارد دارای اولویت گشت های تعزیرات برای نوروز بود.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

700/308

کد خبر: 744876

وب گردی

وب گردی