آلبوم «شبگیر و ایوار» منتشر شد

آلبوم موسیقی «شبگیر و ایوار» اثری بی‌کلام از «یمین غفاری» توسط کانون نشر موسیقی پژواک نیزوا منتشر و راهی بازار موسیقی کشور شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی این اثر، «شبگیر و ایوار» آلبومی است برای همنوازی تار و سازهای کوبه‌ای که ۱۰ قطعه به نام‌های «بامداد»، «خسروانی»، «شفق»، «مثنوی»، «رنگ»، «نغمه»، «به یاد شهناز»، «شبگیر»، «طلوع» و «ایوار» دارد که در دستگاه چهارگاه تصنیف شده و بیان موسیقایی نوازنده آن بیانی کلاسیک است. همچنین در قطعات ضربی آن شاهد حضور پررنگ کوبه‌ای‌ها هستیم.

یمین غفاری در بخشی از دیباچه این اثر نوشته است: از نوجوانی با مضراب‌ درخشان لطفی، نغمه‌های بی‌بدیل شهناز، استواری جواب آواز پیرنیاکان، شیرینی سه‌تار فیروزی مانوس بوده‌ام، همه در جانم ریشه دوانیده و سیطره‌اش‌ رهایم نمی‌کند. لحظه‌ای بدون این‌ها نبوده‌ام و زمانی بدون آن هم برایم متصور نیست، آنقدر که ساده‌دلانه همگان را شیفته این سحرانگیز هنر پنجم دنیا می‌دانم.

بارقه «شبگیر و ایوار» از زمستان ۹۳ در ذهنم شکل گرفت، اعتراف می‌کنم آنچه پیش رو دارید، در آغاز این نبود و در حین کار دستخوش دگرگونی شد، آشنایی‌ام با ریتم‌های آمریکای لاتین و سازهای آن، سبب علاقمندی‌ام به تلفیق این دو شد، به پیروی دریافتم که تجربه این سازها در کشور بیشتر در حیطه موسیقی پاپ هست و در کنار سازهای ایرانی نوپا محسوب می‌شود، اما من در تلاطم دو رویکرد شخصی‌ام گرفتار شدم، از طرفی ذهنیت ردیف محور و سنتی، از طرف دیگر روحیه ماجراجو و اشتیاق به کارهای نکرده، دوگانگی دردسرساز که برایم به یک وسواس تبدیل شده و این‌بار هم در طولانی شدن پروژه موثر بود. در این بین، تلاش کردم به هر دو ندای درونم پاسخ دهم و مجموعه را به خیال خودم از هر دو نگاه برخوردار کنم.»

ارژنگ کامکار (تمبک)، مهرناز دبیرزاده (تمبک، ضرب زورخانه، کونگا، کاخن و شیکر)، مهران امیر اصلانی (تمبک) و بردیا ندیمی (کونگا، بانگو، شیکر، کاباسا و مثلث) در کنار یمین غفاری (تار و بم تار) در تولید آلبوم موسیقی «شبگیر و ایوار» به هنرنمایی پرداخته‌اند.

500

کد خبر: 744893

وب گردی

وب گردی