معرفی ربات های مخترعان دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات ربوکاپ/چگونه ربات شیشه شور به کمک ما می آید؟

ربات شیشه شور یک نمونه آزمایشگاهی برای مصارف خانگی در پنجره های غیر قابل دسترس و در ارتفاع زیاد است که می تواند شیشه را با کثیفی متوسط تمیز و براق کند.

سجاد زیادلو دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد واحد قزوین دانشگاه آزاد اسلامی در دوازدهمین نمایشگاه ربوکاپ آزاد ایران در خصوص تولید رباتی با عنوان ربات شیشه شور برقی به ایسکانیوز گفت: ربات شیشه شور مشابه محصولات جهانی هستند که از آن تنها 2نمونه در کل دنیا وجود دارد.
مزیت ربات داشتن امکانات بیشتر به نمونه های خارجی بوده و به همین منظور جز اختراعات کشور ثبت شده است.
وی ادامه داد :در واقع ربات شیشه شور یک نمونه آزمایشگاهی برای مصارف خانگی در پنجره های غیر قابل دسترس و در ارتفاع زیاد است که می تواند شیشه را با کثیفی متوسط تمیز و براق کند.

وی افزود :این ربات در 2حالت اتوماتیک و منوآل به صورت دستی و اتوماتیک شیشه را تمیز می کند و در حالت اتوماتیک با توجه به سنسورهایی که دارد آلودگی شیشه را تشخیص داده و تا پایان تمیز شدن شیشه روند پاک کنندگی خود را ادامه می دهد.

وی عنوان کرد : تنها محدودیت این ربات این است که باید به جریان برق متصل باشد که این موضوع در نمونه خارجی این محصول نیز دیده می شود. زیرا با توجه به مصرف برق بالای دستگاه عملا باتری جوابگوی نیاز آن نخواهد بود.

وی با ابراز اطمینان از بازگشت سرمایه در این محصول تصریح کرد :برای تجاری سازی این محصول نیازمند اسپانسری با سرمایه ای حدودا 2الی3میلیارد تومان برای تولید ابتدایی 4_5هزارتایی محصول هستیم. بعلاوه این محصول بازگشت سرمایه خوبی خواهد داشت زیرا نمونه خارجی آن در ایران با قیمتی در حدود 2_3میلیون تومان به فروش می رسد اما ما قصد داریم این نمونه داخلی را با قیمتی زیر 1میلیون تومان به بازار عرضه کنیم.

وی در پایان از حمایت های دانشگاه آزاد اسلامی تشکر و قدردانی کرد و گفت : حمایت دانشگاه آزاد اسلامی در راستای پیشبرد اهداف در ساخت این ربات بسیار است و حتی ایده ساخت این محصول را رئیس عالی واحد قزوین دانشگاه آزاد اسلامی داده بودند که خوشبختانه توانستیم این محصول را با کیفیتی بالا و قیمتی پایین تر از نمونه خارجی طراحی کرده و نمونه آزمایشگاهی آن را بسازیم.

200 /202

خبرنگار :ناهید سمیعی/انتشار: آخوندی

کد خبر: 744965

وب گردی

وب گردی