رئیس سازمان سینمایی از ساختمان مرکزی انجمن سینمای جوانان بازدید کرد

رئیس سازمان سینمایی در نخستین بازدید کاری سال ١٣٩٦ با حضور در ساختمان مرکزی انجمن سینمای جوانان ایران از روند کاری این انجمن بازدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی و سمعی بصری ایران،محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی و مشاور عالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه فن‌آوری و جلیل اکبری‌صحت مدیر روابط سازمان سینمایی،در نخستین بازدید رسمی کاری سال ١٣٩٦ با حضور در انجمن سینمای جوان ضمن دیدار با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره از روند کاری انجمن نیز بازدید به عمل آورده و در جریان امور جاری قرار گرفتند.

در ابتدای نشست، سیدصادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با ابراز خرسندی از انتخاب این انجمن به عنوان نخستین انتخاب رئیس جدید سازمان سینمایی جهت بازدید و آگاهی از امور جاری آن گفت: خوشبختانه اولین موسسه تابعه‌ای که آقای مهندس حیدریان جهت بازدید انتخاب کردند، انجمن سینمای جوانان ایران است و این موضوع نشان از اهمیت بالای این انجمن دارد و آرزو می‌کنم سالی که پیش رو است برای همه همکاران انجمن سینمای جوان در سراسر کشور سالی پر از موفقیت و برکت باشد.

او در ادامه این نشست به معرفی اعضای ستادی انجمن سینمای جوانان و وظایف محوله مدیران مختلف آن پرداخت.

در ادامه این نشست رئیس سازمان سینمایی ضمن ابزار خوشنودی از حضور در انجمن سینمای جوانان ایران گفت:اینکه بنده تلاش کردم تا اولین بازدید از این انجمن باشد، به این دلیل است که نگاه من زیرساختی است و تصمیم گرفتم کار از جایی که در زیرساخت‌ها نقش دارد آغاز کنم.

وی افزود: انجمن سینمای جوان حتما نقش مهمی در زیر ساخت‌های ما دارد و ماموریت‌هایی که به آن محول شده و اصلا دلیل تاسیس آن در سال ٦٤ توجه به این زیرساخت‌ها بود و هنوز هم همین است با توجه به ابعادی که آن زمان وجود داشت و توسعه‌ای که در حال حاضر وجود دارد، نقش سینمای جوان نیاز به بازنگری است.

رئیس سازمان سینمایی در ادامه مطرح کرد: ارزیابی بنده از سینمای جوان این است که از سال ١٣٦٤ تاکنون یک حلقه مفقوده بزرگ داریم و آن هم این است که بازنگری‌هایی که لازم بوده متاسفانه اتفاق نیافتاده است. البته جنس مسایل و مشکلاتی که دوستان گفتن، مشکلاتی از جنس زمینی است و آقای موسوی باید تلاش کنند تا این مشکلات برطرف شود و ما هم هر تلاشی که لازم است را انجام می‌دهیم اما می‌خواهم بگویم که ما به اندازه سال ٦٤ تا حالا عقب هستیم و متاسفانه در ١٠ سال گذشته که یک پیشرفت نجومی در این حوزه صورت گرفته ما هیچ کاری برای متناسب سازی خودمان نکرده‌ایم.

حیدریان ادامه داد: به میزانی که تکنولوژی پیشرفت کرده و فیلم‌سازی تسهیل شده و به میزانی که جوان در کشور ما زیاد شده است، سینمای جوانان هم نیازمند بازنگری بوده و هست. فرهنگ و استفاده از محصولات فرهنگی توسعه پیدا کرده و لاجرم نقش سینمای جوانان هم نیاز به باز تعریف دارد.

وی افزود: سینمای جوانان متولی تولید است و موظف است در طول سال از تولیدات حرفه‌ای حمایت کند. اصل اولیه را باید بر اساس تولید گذاشت و همه چیز در خدمت این اصل باشد. آموزش و مابقی مسائل انجمن همه باید برای رسیدن به تولید باشند. قطعا در این راه نیازمند برگزاری جشنواره، هفته‌های فیلم و عکس و نشست‌های متعدد هستیم اما همه این‌ها باید در نهایت به چرخه تولید کمک کنند.

مشاور عالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد:در سینمای جوان خیلی کارهای جدی می‌تواند انجام داد و این انجمن نقش بسیار جدی در فرهنگ این مملکت دارد. ما به یک نهضت نرم‌افزاری با رویکرد تولید فیلم نیاز داریم و یکی از عناصر زیر ساختی این موضوع انجمن سینمای جوان است و باید متناسب با این هدف ساختار تعریف بشود در حالیکه این کار انجام نشده است.

حیدریان در ادامه تاکید کرد:همه ما و شما گرفتار در روزمره‌گی هستیم و با وجود اینکه سینماگر هستیم اما شاید هیچ‌وقت از اکستریم لانگ شات در برنامه‌ریزی خود و نگاه به سینما و نقش سینما در فرهنگ استفاده نکرده‌ایم.اگر ما در برنامه‌ریزی‌های راهبردی اینگونه نگاه نکنیم حتما به خطا می‌رویم. شما باید اول تعریف کنید که نقش سینمای جوان چیست. این بازار در آمدش بی نهایت است.

وی در ادامه مطرح کرد:ما نباید کمک‌گیر جای دیگر باشیم چراکه تولید درآمد می‌کنیم و ما در ٦ ماه اول قول داده‌ایم به دولت که برنامه سینما را جهت میزان اشتغال به دولت ارائه بدهیم. بازاری که سینما ایجاد کرده و درآمد آن بی‌نهایت است. محتوایی که در حال حاضر در دنیا دارد خرید و فروش می‌شود به دلیل خیل عظیم و روز افزون نیازهایی که با طراحی انواع شبکه‌های مجازی گره خورده بی‌نهایت است، بنابراین محتوا خوراک اصلی این فضا است و انجمن سینمای جوان از سینمای حرفه‌ای نقشش در این بازار بیشتر و جدی‌تر است، به این دلیل که سینمای جوان متولی فرهنگ‌سازی برای جوانان است.

رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: بحث‌هایی نظیر اینکه ما الان چند سال درس داریم و یا اینکه چه مواردی را تدریس می‌کنیم مربوط به همان سال ٦٤ است و خیلی وقت است که دوره آن گذشته است و خواهش من این است که یک بازنگری اساسی در کارها را بدون ترس و واهمه انجام دهید. پیشنهاد من این است که با این دیدگاه ببینید که حیات وسیع داریم و این حیات نیازمند چشم‌انداز مناسب است به موضوع نگاه کنید. فراموش کنید به این که در ماه باید فلان مبلغ را حقوق بدهیم ما در سازمان سینمایی یکسری وظایف داریم که آنرا انجام می‌دهیم اما توجه داشته باشید که شما متولی تولید هستید نه تولید کننده. شما موظف هستید تا در طول سال حداقل ٤ هزار تولید حرفه‌ای داشته باشید و این اصلا موضوع عجیب و غریبی نیست. پس اینکه ما چیزهایی عجیب و غریبی برای آموزش و فیلمسازی می‌خواهیم اصلا مساله ما نیست، بلکه مسال اصلی ما این است که کاری کنیم تا به عنوان متولی تعداد آدم‌هایی که می‌توانند فیلم بسازند به آن تعداد واجب و لازم برسد.

حیدریان در بخش پایانی این نشست تصریح کرد:من فکر می‌کنم وظیفه اصلی انجمن تولید است و اگر شما جور دیگری فکر می‌کنید به ما بگوئید تا در مورد آن صحبت کنیم،کسی که می‌گوید آموزش را از انجمن سینمای جوان منحل کنید، می‌خواهد ذهن شما را منحرف کند. فکر نکنید من از شما توقع دارم که خودتان تولید کنید، بلکه باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنید تا به یک درصد قابل قبولی برای فراهم کردن شرایط تولید برسیم. البته تولید بدون آموزش و جشنواره‌ها امکانپذیر نیست اما باید بر روی یک هدف مشخص اجماع کنیم و باید بدانید که در نهضت تولید محتوا اصلی‌ترین هدف عدالت فرهنگی است و تامین عدالت فرهنگی اتفاقا زیر چتر تولید اتفاق می‌افتد.
دریافت: رضایی/ انتشار: سلیمی
501

کد خبر: 744968

وب گردی

وب گردی