"خاطرات  بچه چلمن" در راه است

کتاب جدیدی از مجموعه «خاطرات بچه چلمن» نوشته جف کینی به زودی وارد بازار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آسوشیتدپرس، کتاب دوازدهم از مجموعه داستان‌های گرگ هفلی که به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های کارتونی بدل شده، ۷ نوامبر ۲۰۱۷ (۱۶۶ آبان) منتشر می‌شود.

اطلاعاتی که از این کتاب منتشر شده در روی جلد آن ارایه شده است که شامل شماره کتاب، یک تاریخ که باید زمان انتشار کتاب باشد و تصویر از گرگ است که در هواپیمایی نشسته است. در ضمن روی جلد کتاب آبی آسمانی است.

در عین حال اعلام شده ۲۷ آوریل در نیویورک اطلاعات جدیدی در این باره ارایه خواهد شد.

با این حال ناشر کینی یعی «آمولت» گفت شاید عنوان این کتاب بتواند این باشد: «خاطرات یک بچه چلمن: باید پرواز کنیم» یا «خاطرات بچه چلمن: باید خانه می‌ماندیم؟»

ناشر در عین حال اطلاعات مختصری از قصه ارایه کرده: چند نفر از خانواده آبرام و گرگ هفلی که در مدرسه دوره متوسطه است با خانواده او تصمیم می‌گیرند که از شهر بیرون بروند و کریسمس را در یک محل استراحت و تفریح جشن بگیرند. اما همه آنچه باید این تعطیلات را راحت تر می‌کرد، به یک کابوس شبانه بدل می‌شود.

خود جف کینی نویسنده نیز با صدور اعلامیه‌ای گفت: در سال‌های اخیر کمی بیشتر مسافرت کردم و فهمدیم یک عالم ظرفیت خلق کمدی و شوخی در پروازهای هوایی وجود دارد. و وقتی یک خانواده شبیه خانواده هفلی بخواهند سفر بروند که دیگر احتمال وقوع چیزهایی که اشتباهی انجام می‌شود چندین برابر می‌شود.

با انتشار کتاب جدیدی از این جموعه کینی به تور جهانی خود ادامه خواهد داد. این در حالی است که امسال دهمین سال انتشار اولین کتاب از این مجموعه گرامی داشته می‌شود.

در عین حال امسال سال پرمشغله‌ و پرخبری برای کینی و بچه چلمن او خواهد بود . ۱۹ ماه مه فیلم سینمایی اقتباسی «خاطرات یک بچه چلمن: مسافت‌های طولانی» او راهی سینماها می‌شود. در تاریخ ۹ ماه مه نیز انتشارات آمولت کتاب «خاطرات فیلم بچه چلمن کینی: فصل بعد» را منتشر می‌کند.

این در حالی است چهارمین دوره برگزاری «ماه بچه چلمن» که گرامیداشت همه چیزهای مربوط به گرگ هفلی است، برای چهارمین سال از آغاز ماه آوریل کلید خورد.

کتاب یازدهم «خاطرات بچه چلمن» سال پیش با عنوان «خاطرات یک بچه چلمن: جدیت» منتشر شد و با جلدی نارنجی به بازار آمد. موضوع این کتاب درباره کشف خود بود.

کتاب دهم نیز درباره یک سفر خانوادگی جاده‌ای در نوامبر سال ۲۰۱۵ منتشر شد. «بد شانسی» قسمت نهم این مجموعه سال ۲۰۱۳ در آمریکا منتشر و به پرفروش‌ترین کتاب سال کودکان و نوجوانان این کشور بدل شد و بیش از سه میلیون نسخه از آن به فروش رسید.

کتاب هشتم این مجموعه در تیراژ اولیه ۸۰۰ هزار نسخه که بیش از هر یک از قسمت‌های پیشین آن بود به بازار آمد و کتاب هفتم این مجموعه با عنوان «چرخ سوم» نیز موفق شد تا جایزه ناشران آمریکا و انجمن بازار کتاب را دریافت کند.

خاطرات بچه چلمن نخستین بار در سال ۲۰۰۷ منتشر شد و پس از آن در سال ۲۰۰۸ قسمت‌های دوم و سوم و در سال ۲۰۰۹ قسمت های چهارم و پنجم آن وارد بازار کتاب شد.

تاکنون ۹ کتاب از کتاب‌های این مجوعه به فهرست کتاب‌های پرفروش سال راه یافته‌اند و بیش از ۱۶۵ میلیون نسخه از مجموعه کتاب‌های «خاطرات یک بچه چلمن» در سراسر جهان به فروش رسیده است.

در ایران نیز ترجمه‌های متفاوتی از این مجموعه به بازار آمده و با اقبال نوجوانان روبه رو شده است.

جف کینی ‌با کسب ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار مقام دوم را در فهرست پردرآمدترین نویسندگان جهان در سال ۲۰۱۶ کسب کرد.

منبع: مهر

دریافت کننده: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 744990

وب گردی

وب گردی