تلکابین دانشگاه علوم تحقیقات تیر ماه سال جاری راه اندازی می شود

مهندس محسن هاشمی در دهمین اجلاس هماهنگی و پایش امور استان های دانشگاه آزاد اسلامی از راه اندازی تلکابین واحد علوم تحقیقات خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه گفت: همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید تلاش کنند زمینها و املاک این دانشگاه را مستندسازی کنند. در حال حاضر، 9 هزار هکتار زمین مستند در دانشگاه وجود دارد که 4 هزار هکتار آن از محوطه سازی و امکانات برخوردار است. همچنین 5 هزار هکتار زمین کشاورزی با 1500 لیتر آب در دانشگاه است که ظرفیت خوبی برای درآمدزایی محسوب می شود و میتواند علاوه بر مراکز دانش بنیان در بعد مالی نیز بسیار تاثیرگذار باشد.

او ادامه داد: با توجه به امکانات مدیریتی، علمی و تجهیزاتی که در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد میتواند این ظرفیتها استفاده کرد. همچنین بیش از یازده میلیون متر مکعب ساختمان مسقف در این دانشگاه وجود دارد که سرانه آن نسبت به دانشجو از دانشگاه های دولتی بسیار بالاتر است و طبق استانداردهای داخلی و بین المللی است. این فضا شامل ساختمانهای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، المانتهای شهدا میشود.

هاشمی افزود: در سه سال گذشته، شرکتهای فناوری آزاد در دستور کار قرار گرفتند و مقرر شده این شرکتها با درآمدزایی از طریق بخشهای صنفی و خدماتی هزینه بخش فناوری خود را تامین کنند. در حال حاضر، 40 پارک مجوز گرفتند، 30 پارک در پروسه مطالعاتی هستند، 18 پاترک کلنگ زنی شدند، 6 پارک در مراحل اجرایی قرار دارد و میتوانند شرکتهای دانش بنیان را پذیرش کنند.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر موضوع گردشگری گفت: در دانشگاه آزاد نزدیک به یک میلیون متر مکعب خوابگاه و مهمانسرا وجود دارد که با توجه به کم شدن دانشجو و بومی شدن آنها این ظرفیتها خالی مانده است. در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی میتواند ده هزار تخت در حوزه گردشگری به دولت کمک کند.

هاشمی افزود: طبق توافقاتی که با دولت انجام شده، خوابگاه های دانشگاه میتواند به مهمانسرا تبدیل شود و براساس مصوبه کمیته شورای اقتصاد دانش بنیان شرکت توسعه گردشگری پارس قرار است این شرکت با کمک واحدها به سمت ساماندهی گردشگری در دانشگاه آزاد اسلامی برود و به مجموعه دانشگاه آزاد و دانشجویان خدمات ارایه کند.

او درباره راه اندازی تلکابین واحد علوم تحقیقات گفت: در حال حاضر بخشی از سایت علوم تحقیقات در منطقه گردشگری کوهسار واقع شده است که با طراحی تلکابین در این سایت مقرر شده علاوه بر خدمت رسانی به دانشجویان به آن منطقه نیز ارایه خدمات شود.

تلکابین واحد علوم تحقیقات تا تابستان امسال راه اندازی خواهد شد. خوشبختانه این ظرفیت در تمام کشور وجود دارد و دانشگاه آزاد اسلامی نیز از آن استفاده می کند.

خبرنگار: مهرنوش زارعی / منتشر کننده: آخوندی

200/204

کد خبر: 745008

وب گردی

وب گردی