مولفه های زیر بنای اقتصاد دانش بنیان در بیشتر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته است/ دانشجویان نمونه کشوری دانشگاه در اولویت جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارند

دویست و چهارمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و حضور سایر اعضا برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده در این جلسه ضمن تبریک مجدد سال نو، گفت: سال جدید که از سوی مقام معظم رهبری به سال "اقتصاد مقاومتی تولید – اشتغال" نامگذاری شده است با قدرت و جدیت در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده است.

دکتر میرزاده افزود: در راستای عنوان سال جاری، دانشگاه آزاد اسلامی در اقتصاد دانش بنیان که زیر بنای اقتصاد مقاومتی است گام های بلندی برداشته و به مراتب از سایر دانشگاه ها بهتر عمل کرده است.

وی با بیان اینکه مولفه های زیر بنای اقتصاد دانش بنیان در بیشتر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در قالب مراکز رشد، شهرک های شفا، شرکت های دانش بنیان و واحد های فناور در سراسر کشور گسترده شده است، گفت: باید تدبیری اندیشیده شود تا در سال جاری عملیات اجرایی شهرک های شفا با جدیت در حداکثر استان ها انجام شده و پارک های علم و فناوری حسب مجوز های صادره از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توسعه یابد و شرکت های بیشتری در آنها مستقر شود.

اعطای تعرفه های تشویقی به شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در صورت استفاده از امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی دانشگاه

دکتر میرزاده با اشاره به طرح ساها در دانشگاه آزاد اسلامی، خاطر نشان کرد: طرح ساها باید به عنوان پشتوانه فعالیت های دانش بنیان بیشتر وارد عمل شود. در سال جاری تعرفه های تشویقی برای شرکت های دانش بنیان و واحدها و هسته های فناور دانشگاه در صورت استفاده از امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی دانشگاه در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه افزود: خوشبختانه در دانشگاه آزاد اسلامی خیزش و جنبش برای اقتصاد دانش بنیان در تمام زمینه ها فراهم است.

وی با اشاره به بحث تولید و اشتغال در عنوان سال جاری، گفت: باید از همه ظرفیت های کشور برای اشتغال زایی استفاده کرد.

دکتر میرزاده با بیان اینکه تجربه کشورهای موفق نشان داده است که اشتغال مبتنی بر دانش اشتغال پایدار است، گفت: به منظور اشتغالزایی، واحدهای دانشگاه باید با جدیت بسیار بیشتری به توسعه گردشگری با استفاده از امکانات دانشگاه بپردازند.

برگزاری نمایشگاه هایی از محصولات دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در کشورهای مختلف در سال جاری

وی با بیان اینکه باید در بحث تولید، محصولات دانشگاه به تولید انبوه و نیمه انبوه برسد، گفت: واحدها و دفاتر بین الملل دانشگاه نیز باید در سال جاری نمایشگاه هایی از محصولات دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی را در کشورهای مختلف برگزار کنند. باید محصولات دانش بنیان، خدمات و دانش فنی خود را در سطح ملی و بین المللی عرضه کنیم.

دکتر میرزاده افزود: ما باید از هر لحظه سال جاری که سال "اقتصاد مقاومتی تولید – اشتغال" نامیده شده است استفاده کنیم تا دانشگاه آزاد اسلامی همچون گذشته در پاسخ به نیازهای کشور پیشرو باشد.

توسعه آموزش های مهارت محور باید در اولویت سازمان سما باشد

دکتر میرزاده در ادامه خاطر نشان کرد: در سال اشتغال، توسعه آموزش های مهارت محور باید در اولویت سازمان سما باشد و مهارت های موجد شغل برای جوانان باید در سر لوحه آموزش های آموزشکده های این سازمان قرار گیرد.

دکتر میرزاده با اشاره به ادامه فرآیند جذب هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: دانشجویان نمونه کشوری دانشگاه در اولویت جذب هیات علمی دانشگاه قرار دارند.

افتتاح سومین دفتر دانشگاه آزاد اسلامی در آلمان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به سفر اخیر خود به آلمان از افتتاح سومین دفتر دانشگاه آزاد اسلامی در آلمان خبر داد و گفت: این دفتر در محیطی بسیار مناسب در در شهر منهایم نزدیک به دوسلدورف و با امکانات کافی از جمله ساختمان و زمین در مجموعه شبکه بین الملل دانشگاه قرار می گیرد و با توجه به قرار گرفتن این دفتر در یک شهرک علمی زمینه بسیار مناسبی برای تبادل علمی و فناوری فراهم شده است و واحدهای دانشگاه باید با استفاده از امکانات دفاتر برون مرزی دانشگاه برای توسعه اقتصاد دانش بنیان اقدام کنند.

در این جلسه دکتر فرید ذاکر مشاور اجرایی ریاست دانشگاه و مدیرکل صندوق رفاه و تسهیلات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گزارشی از پیگیری درخواست های دانشجویان نمونه کشوری و اعطای تسهیلات به دانشجویان ارائه داد که مورد توجه و تشکر اعضای هیات رئیسه قرار گرفت.

خبرنگار و منتشرکننده: اخوندی

200

کد خبر: 745029

وب گردی

وب گردی