پرداخت سود سهام عدالت از آبان یا آذر امسال

مشاور سازمان خصوصی‌سازی از پرداخت سود سهام عدالت از آبان یا آذرماه امسال خبر داد و گفت: برای این کار، باید منتظر برگزاری مجامع و مدت زمان توزیع سود شرکتهای سبد سهام عدالت باشیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، جعفر سبحانی گفت: از آنجایی که برای پرداخت سود سهام عدالت باید منتظر برگزاری مجامع و همچنین مدت زمان توزیع آن توسط شرکت ها باشیم، پرداخت آن به نیمه دوم سال موکول شده است. بر این اساس، مشمولان برای دریافت این سود باید شماره حساب به سازمان خصوصی سازی اعلام کنند.

مشاور سازمان خصوصی‌سازی افزود: فرایند پرداخت سود توسط این سازمان در زمان تعیین شده اعلام می شود؛ ضمن اینکه جزییات آن به نحو مطلوبی اطلاع رسانی خواهد شد؛ این در حالی است که براساس قانون سود سهام عدالت سال ۹۵ نه اختصاص به خزانه دارد و نه متعلق به دولت است و حق مشمولان محسوب می شود.

وی تصریح کرد: ۲۸میلیون مشمول، صورت حساب سهام عدالت گرفتند/ دو میلیون نفر قبض واریز کرده اند. این در حالی است که از ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر متوفی هستند.

به گفته سبحانی، براساس برنامه ها هم اکنون، به وراث متوفیان صورت حساب سهام عدالت ارائه نمی شود؛ اما قرار است در دوره زمانی که در آینده اعلام می شود پس از انجام انحصار وراثت به آنها صورت حساب ارائه شود.

وی اظهار داشت: مشمولان سهام عدالت تا پایان شهریورماه سال جاری فرصت دارند صورت حساب خود را از سامانه سهام عدالت دریافت کنند؛ بر این اساس، طی دو روز گذشته و همزمان با بازگشایی مجدد سامانه سهام عدالت حدود ۴۰۰ هزار نفر صورت حساب خود را از سامانه دریافت کرده اند.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:آرش محمدی

کد خبر: 745051

وب گردی

وب گردی