کاتب خبر داد: افتتاح متروی حومه ای تهران – گرمسار با حضور رئیس جمهور

عضو هیئت رییسه مجلس از افتتاح قطار حومه ای تهران- گرمسار با رئیس جمهور در صبح فردا خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، غلامرضا کاتب از افتتاح قطار حومه ای تهران- گرمسار با رئیس جمهور در صبح فردا خبر داد و گفت: قطار حومه ای تهران – گرمسار یکی از مهمترین و استراتژیک ترین پروژه های توسعه ای راه های مواصلاتی شرق محسوب می شود، که با هدف کاهش ترافیک جاده ها، اتصال شهرهای اقماری به پایتخت و سهولت تردد جمعیت ساکن شهرهای اقماری به تهران بزرگ ، کاهش آلاینده های زیست محیطی و ایجاد سامانه حمل و نقل سریع ارزان و ایمن طراحی و به مرحله اجرا گذاشته شد.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر نقش مهم و انکارناپذیر ارتباطات جاده ای بعنوان یک امر زیربنایی در فراهم نمودن بستر توسعه پایدار، افتتاح پروژه مذکور را نوید بخش افزایش سرعت و رشد توسعه منطقه گرمسار دانست و افزود: منطقه گرمسار به عنوان یک حوزه کمکی و امدادی در جوار پایتخت می تواند در بسیاری از مواقع بحرانی و خاص، محسوب گردد و با افتتاح این خط مترو، گرمسار می‌تواند به شهری معین برای سرریز جمعیت پایتخت تبدیل شود.

توسعه زیرساختها در گرمسار یک سرمایه گذاری بلند مدت است

کاتب ادامه داد: منطقه گرمسار به عنوان یک نقطه استراتژیک از منظر موقعیت جغرافیایی و همجواری با چندین استان مهم برخوردار است به همین سبب باید توسعه زیرساختها در این منطقه را به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت، نه به عنوان یک هزینه عمرانی نگریست.

وی با اشاره به وجود مراکز علمی و دانشگاه های متعدد و کارخانجات و صنایع گوناگون در این منطقه ، یکی از اهداف مهم این طرح را ایجاد تسهیل رفت و آمد برای دانشجویان و اساتید و متخصصان و کارگران دانست.

افتتاح متروی تهران-گرمسار سرعت جابجایی مسافران به شهر تهران را افزایش می دهد

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس یادآور شد: طول مسیر خط آهن پروژه راه آهن حومه ای تهران – ورامین- پیشوا – گرمسار ، 114 کیلومتر به صورت دو خطه و با سرعت 160 کیلومتر در ساعت است و برای این مسیر 6 دستگاه ایستگاه پیش بینی شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس دهم، افزود:با افتتاح این خط ریلی، مسافت گرمسار به تهران به کمتر از 45 دقیقه کاهش‌یافته و سرعت جابجایی مسافران به شهر تهران افزایش خواهد یافت.

بیش از سیصد و پنجاه میلیارد تومان اعتبار برای متروی گرمسار_تهران هزینه شده است

وی همچنین در خصوص اعتبار هزینه شده برای پروژه مذکور ادامه داد: از ابتدای آغاز این پروژه در سال 89 تا تکمیل و افتتاح این پروژه بالغ بر سیصد و پنجاه میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و تمامی بخش های طراحی ، زیرساختی ، عمرانی و فنی این پروژه به دست توانمند متخصصان داخلی و دانش فنی ایرانی انجام شده است.

کاتب با اشاره به اینکه این خط ریلی به شبکه متروی تهران متصل می‌شود، تصریح کرد: انتهای این خط ریلی ایستگاه قصاب جوانمرد متروی تهران بوده و مسافران ازآن‌پس نیز می‌توانند با متروی شهری تهران به مقصد دلخواه خود در پایتخت سفر کنند.

وی افزود: پیش بینی های انجام شده مبنی بر این است که با راه اندازی پروژه مذکور حداقل 50 % حجم مسافران بین جاده ای در آغاز از این سامانه حمل و نقلی استفاده کنند و امید است در آینده به تدریج این میزان افزایش قابل توجهی پیدا کند.

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خانه ملت، تصریح کرد: به همین جهت زمان بندی های انجام شده در ابتدای حرکت قطارها در ساعت های پیک صبح از گرمسار به تهران و در ساعت های پیک عصر هم از تهران به گرمسار به صورت بیست دقیقه یکبار و در سایر ساعات روز نیز هر یک ساعت از هر دو طرف حرکت می کند.

302/300

کد خبر: 745067

وب گردی

وب گردی