ساخت آشیانه مصنوعی برای پرندگان زادآور در بوشهر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در راستای افزایش توان و شرایط زیستگاهی پرندگان زادآور، تعدادی لانه مصنوعی در جزایر استان بوشهر تعبیه و ساخته شد.

به گزارش ایسکانیوز، حسین دلشب مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به ساخت لانه و آشیانه مصنوعی برای پرندگان زادآور در استان بوشهر اظهار داشت: این سنت تعبیه آشیانه برای پرندگان اگرت ساحلی از چند سال قبل و در اوایل هر سال توسط کارشناسان این اداره کل صورت می‌گیرد و ایام نوروز نیز تداوم داشته است.

وی با بیان اینکه عمده پرندگان زادآور در استان بوشهر به دو دسته خشکی‌زی و آبزی و کنار آبزی تقسیم می‌شوند تصریح کرد: این پرندگان با توجه به شرایط بیولوژیک و اولویت زیستی خود در ماه‌های مختلف سال و در زیستگاه‌های گوناگون زادآوری دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه طیف بزرگی از پرندگان عمدتا" در فصول بهار و تابستان زادآوری دارند، گفت: جزایر استان بوشهر محل مناسبی برای زادآوری دسته مهمی از این پرندگان آبزی و کنارآبزی هستند.

دلشب تاکید کرد: اکثر این پرندگان آبزی بر روی سطح جزایر یا با حفر زمین لانه سازی دارند و برخی نیز با جمع آوری خاشاک و غیره بر روی سطوح بلندتر در جزیره نسبت به ساخت لانه اقدام می‌کنند که می‌توان با احداث آشیانه مصنوعی به آن‌ها کمک کرد.

وی افزود: مشارکت دوستداران محیط زیست و جوامع محلی در این گونه فعالیت‌ها نقش مهمی در ترویج فرهنگ مشارکت زیست محیطی و حفظ تنوع زیستی دارد و در همین راستا نیز این اداره کل این گونه فعالیت‌ها را به صورت مستمر در دستور کار خود قرار داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / منتشر کننده: زهره حاجیان

700/308

کد خبر: 745094

وب گردی

وب گردی