معاون اول رییس جمهور:  دولت تمام مساعی خود را برای حل مشکلات استان خوزستان بکار خواهد بست

معاون اول رییس جمهور با اشاره به برنامه ریزی های گسترده دولت برای حل مشکلات کلان استان خوزستان گفت: دولت تمام مساعی خود را برای حل مسئله آب، ایجاد شبکه های فاضلاب و پایداری صنعت برق در استان خوزستان را به کار خواهد بست.

به گزارش ایسکانیوز، اسحاق جهانگیری صبح امروز (پنجشنبه) در دیدار با آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در استان گفت: دولت در مصوبه چند روز گذشته خود پذیرفته تا منابع مالی مورد نیاز اجرای طرح های آب و فاضلاب و برق استان را از طریق بودجه های داخلی یا فاینانس خارجی تامین کند.
وی با اشاره به مصوبه شورای عالی آب راجع به صیانت از کارون گفت: در برنامه ششم ساماندهی رودخانه کارون در دستور کار قرار گرفته است تا با جلوگیری از ریختن فاضلاب های صنعتی و خانگی از سلامت مهمترین رودخانه کشور حفاظت شود.
دکتر جهانگیری همچنین با اشاره به موضوع ریزگردها و منشأ داخلی و خارجی آن گفت: دولت کار جهادی را به منظور مقابله با منشأ داخلی ریزگردها آغاز کرده است و برای مقابله با منشأ خارجی نیز قراردادهای بین المللی امضاء کرده اما باید متوجه بود که حل مسائل خارجی زمان بر می باشد.
وی در عین حال گفت: باید از مردم در برابر ریزگردها حفاظت کنیم. در این باره مصوبه ای در سال 93 ابلاغ شده تا با تغییر نوع ساخت و ساز و تعویض در و پنجره ها در ادارات و خانه های مسکونی مانع از به خطر افتادن سلامت مردم شویم و در این باره استانداری باید پیگیری های لازم را انجام دهد.
جهانگیری با بیان اینکه برای اجرای طرح زیر کشت بردن 550 هزار هکتار از اراضی استان تلاش های خوبی انجام شده است گفت: تا کنون 250 هزار هکتار از این طرح پیش رفته است و امیدواریم با تامین منابع لازم و تامین آب به هدف گذاری 550 هزار هکتار دست پیدا کنیم.
معاون اول رییس جمهور افزود: منابع دولتی استان خوزستان با هیچ استان دیگری قابل مقایسه نیست و امیدواریم با برنامه ریزی صحیح این سرمایه گذاری ها تاثیر مثبتی در زندگی مردم داشته و رضایت آنها را به دنبال داشته باشد.
وی همچنین با اشاره به عملکرد بانک های استان گفت: مدیریت بانکها باید با شجاعت و ریسک پذیری در برنامه های توسعه ای مشارکت داشته باشد و نباید کاری کرد که مدیران متعهد و کارآمد از تصمیم گیری های صحیح باز بمانند.
در این دیدار آیت الله جزایری با اشاره به مسائل استان نظیر ریزگردها، طرح زیر کشت بردن 550 هزار هکتار از اراضی و مسئله تامین آب خواستار اهتمام بیشتر دولت به مسائل مردم مقاوم استان خوزستان که در طول سالهای دفاع مقدس دچار رنج های مکرر شدند شد.
در این دیدار وزیر جهاد کشاورزی در گزارشی از کاشت گیاهان مثمر ثمر و تخصیص آب و منابع برای زیر کشت بردن 550 هزار هکتار از اراضی منطقه در خصوص کاشت نهال برای مقابله با ریزگردها توضیحاتی ارائه کرد.
وی افزود: نهال های غرس شده در 42 هکتار از منطقه سازگار با زیست بوم هستند و می توانند پس از چند سال حتی بدون آبیاری پابرجا مانده و مانع از بروز ریزگردها شوند.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 745150

وب گردی

وب گردی