قطار حومه‌ای تهران - ورامین- گرمسار با حضور وزیر راه افتتاح شد

قطار حومه ای تهران- ورامین- گرمسار همزمان با سفر رئیس جمهوری به سمنان و با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در محل راه آهن شهرستان گرمسار بهره برداری شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ فرماندار گرمسار روز پنجشنبه در آیین بهره برداری این طرح ریلی افزود: با بهره برداری از این طرح ملی تمهیدات لازم برای تسهیل رفت ‌و آمد مردم این شهرستان به تهران و ورامین فراهم شده است.
داریوش طاهری اظهارداشت : خطوط ریلی این قطار در ایستگاه مرکزی تهران، ایستگاه شهریور، جوانمرد قصاب، ورامین و گرمسار در تردد است.
طاهری طول مسیر ریلی این طرح را 114 کیلومتر ذکر کرد و گفت : برای ساخت‌وساز عمرانی و زیرساختی این طرح به ازای هر کیلومتر ریل بدون پل، یک میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
فرماندار گرمسار با اشاره به وجود پل‌های متعدد در طول مسیر، خاطرنشان کرد : حدود به 350 میلیارد تومان اعتبار برای طرح قطار حومه‌ای تهران- گرمسار هزینه شده است.
وی تصریح کرد : در صورت استقبال شهروندان استان سمنان تمهیدات لازم برای تردد بیشتر قطار در این مسیر در نظر گرفته می‌شود.
وی یادآور شد : آیین کلنگ زنی این طرح در مردادماه سال 86 انجام گرفت و تا پایان دوره دولت دهم این طرح با مدیریت شرکت راه‌آهن 27 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.
فرماندار گرمسار با اشاره به مصوبه هیئت‌وزیران در رابطه بهره برداری این طرح گفت: این طرح در دولت یازدهم به شرکت متروی تهران واگذار شد و در ابتدای سال 94 دوباره به شرکت راه‌آهن تحویل داده شد.
وی با تأکید بر مزایا و برکات افتتاح این طرح خاطرنشان کرد: افتتاح قطار حومه‌ای تهران- ورامین- گرمسار برای این شهرستان توسعه پایدار و پیشرفت همه‌جانبه ایجاد خواهد کرد و جمعیت بسیاری از مردم ساکن در تهران به این شهرستان سرازیر می‌کند.
طاهری توسعه اقتصادی و کاهش هزینه را از فواید دیگر این طرح برشمرد و گفت: قطار حومه‌ای تهران- ورامین- گرمسار می‌تواند ظرفیت خوبی را برای اشتغال‌زایی در این شهرستان تأمین کند.
فرماندار گرمسار با قدردانی از همکاری دستگاه‌های اجرایی در ساخت و افتتاح این طرح، افزود: تاکنون بیش از 60 جلسه با محوریت طرح قطار حومه‌ای تهران - ورامین- گرمسار در فرمانداری این شهرستان، استانداری و وزارت راه و شهرسازی برگزارشده است.
در سفر رئیس جمهوری به استان سمنان بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی 18طرح با اعتباری نزدیک به 11 هزار و 670 میلیارد ریال همزمان و از طریق ویدئو کنفرانس برنامه ریزی شده است.
حسن روحانی رئیس جمهوری در سفر کاروان تدبیر و امید در قالب بیست و ششمین سفر استانی روز سی و یکم فرودین 95 مهمان مردم سمنان بود.
استان سمنان با 702 هزار و 360 نفر جمعیت، مجموعه ای از کویر، جنگل و کوهستان است و گنجی از ذخائر قابل توجه معدنی، بناهای تاریخی و زمینه گردشگری، خاک حاصلخیز برای پرورش انواع محصولات کشاورزی به استان چهار فصل مشهور است.
استان سمنان در زمان حاضر 80 درصد تولید نمک، حدود 45 درصد تولید گچ و بیش از 90 درصد ذخایر زئولیت و سلستین کشور و حدود هزار و 800 واحد صنعتی و تولیدی دارد و ظرفیت گردشگری این استان با توجه به داشتن حدود 800 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و بیش از هزار اثر تاریخی، مذهبی و طبیعی بسیار بالاست.
استان سمنان 9.7 میلیون هکتار وسعت دارد و بیش از پنج میلیون هکتار کویر و 352 هزار هکتار عرصه های جنگلی دارد.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 745174

وب گردی

وب گردی