تاکید موگرینی بر تعامل و راه حل سیاسی در موضوع سوریه

' فدریکا موگرینی' مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز ( پنجشنبه) بر ضرورت تعامل و راه حل سیاسی در موضوع سوریه تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: کنفرانس حمایت از آینده سوریه در بروکسل با محکومیت سلاح شیمیایی و تاکید بر تعامل برای کمک رسانی و راه حل سیاسی، شب گذشته با این بیانیه پایان یافت .
بر اساس گزارش های منتشره، وی در آغاز کنفرانس بین المللی بروکسل درباره سوریه با بیان اینکه 'امروز رویکرد چند جانبه بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است' تاکید کرده بود: همه ما برای پایان جنگ در سوریه مسئولیت داریم.
وی همچنین خواستار تداوم مذاکرات سیاسی در ژنو شد و گفت: حضور آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل و استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در کنفرانس امروز بروکسل نشان می دهد که جامعه بین المللی باید پشت این مذاکرات (ژنو) متحد شود و برای پیشبرد این مذاکرات نیرو و توانی جدی به کار گیرد زیرا تنها طرف های سوری هستند که می توانند درباره یک راه حل سیاسی به توافق برسند و به جنگ پایان دهند.
آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل نیز گفت: رویدادهای وحشتناک روز گذشته در سوریه متاسفانه ثابت می کند که جنایات جنگی در سوریه ادامه دارد و قوانین انسانی بین المللی بطور مکرر نقض می شود.
وی افزود که سازمان ملل می خواهد برای چنین جنایاتی پاسخگویی ایجاد کند و اطمینان دارد که شورای امنیت سازمان ملل مسئولیت خود را انجام خواهد داد.

منبع: ایرنا

303

کد خبر: 745207

وب گردی

وب گردی